اجرا و پخش زنده پروسیجرهای سخت قلبی-عروقی در کنگره بین‌المللی


در آستانه بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق در کشورمان، جمعی از مسئولان برگزاری این کنگره در نشستی خبری، ضمن ارائه توضیحات در این باره، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.به گزارش تابناک، در ابتدای این نشست، دکتر مسعود قاسمی،...

در آستانه بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق در کشورمان، جمعی از مسئولان برگزاری این کنگره در نشستی خبری، ضمن ارائه توضیحات در این باره، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

به گزارش تابناک، در ابتدای این نشست، دکتر مسعود قاسمی، رییس کنگره گفت: خداوند متعال را شاکریم که با تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی پزشکان و متخصصین بزرگوار و دوستان گرانقدرمان که با جانفشانی خود درپاندمی کرونا مدافعان سلامت نام گرفتند با همه توان خود و با حفظ روحیه و انگیزه پهلوانی، در خط مقدم مبارزه، در عرصه سلامت کشور تا پای جان ایستاده‌اند و چه بسا برخی از این عزیزان لقب شهید مدافع سلامت، را به یادگار گذاشتند، بر این اساس به پاس این حضور خستگی ناپذیر ایثار، فداکاری، صبر و استقامت، انجمن آترواسکلروز ایران افتخار دارد تا امسال نیز مطابق سال‌های قبل از پاندمی کرونا بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق را از ۱۹ الی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد به صورت حضوری برگزار نماید، بی‌صبرانه منتظریم از نزدیک شاهد حضور همه عزیزان در عرصه‌های علمی و آموزشی باشیم و امید است بیست و دومین کنگره شروع تازه‌ای برای وقوع این امر باشد.

وی افزود: انجمن آترواسکلروز ایران در این شرایط دو ساله پاندمی کرونا، همچنان با حفظ اهداف خود در راستای گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش قلب و عروق در تمامی سطوح کشور، با برگزاری ۳۶ وبینار‌های علمی- آموزشی و کسب بیش از ۱۰۰ امتیاز بازآموزی وزارت درمان و آموزش پزشکی کشور، جدیدترین دستاورد‌ها را در تشخیص و درمان در حوزه قلب و عروق همراه با بحث‌های چالشی روز دنیا و تبادل نظر‌های علمی میان اساتید به صورت آنلاین (Virtual) با دیگر همکاران و متخصصین به اشتراک گذاشت.
اجرا و پخش زنده پروسیجرهای سخت قلبی-عروقی در کنگره بین‌المللی

قاسمی در ادامه گفت: هدف اصلی کنگره مطابق آیین نامه انجمن، از اولین دوره آن به روز کردن اطلاعات علمی همکاران متخصص قلب وعروق و رشته‌های وابسته در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران بوده و طی این سال‌ها همچنان در جهت نیل به این هدف کوشیده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در بیست و دومین کنگره در طی چهار روز برگزاری خود همراه با بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید و پزشکان برجسته داخلی و خارجی از کشور‌های از انگلیس، ایتالیا، اتریش، ترکیه، آلمان، لیتوانی و آمریکای شمالی که همگی این اساتید گرانقدر، رکن اصلی در تامین این هدف می‌باشند، به ارائه آخرین نتایج تحقیقات علمی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق و اخرین گایدلاین‌ها (Guideline) خواهیم پرداخت و تمرکز را به بحث و بررسی بر روش‌ها، چالش‌ها و تکنیک‌های نوین در حوزه‌های مختلف قلب و عروق دنیا قرار می‌دهیم.

رئیس این کنگره افزود: در بیست و دومین کنگره بین المللی تاز‌های قلب وعروق که به صورت حضوری برگزار می‌شود، پخش زنده انجام پروسیجر‌های سخت درمانی مشکلات قلبی و عروقی به صورت (لایو کیس) LiveCase در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد به صورت ارتباط مستقیم با بیمارستان‌ها فراهم گشته و همچنین امکان مشاهده تمامی سخنرانی‌های علمی کنگره به صورت آنلاین از طریق وب سایت انجمن آترواسکلروز ایران را خواهیم داشت.

قاسمی ادامه داد: در این راستا شاهد برنامه‌های لایو این باکس Live –In- Box)) که شامل ۲۲ مورد از سخت‌ترین پروسیجر‌های قلبی – عروقی می‌باشد، توسط پزشکان برجسته قلب و عروق در مراکز آموزشی بیمارستان‌های مدرس، شهید رجایی، مرکز قلب و پارس انجام شده است، خواهیم بود. امید می‌رود با استفاده از این تکنولوژی نوین، برنامه‌های علمی کنگره برای علاقمندان و همکاران جامعه پزشکی و پرستاری و حرفه‌های وابسته پویاتر و قابل دسترس‌تر باشد.

وی افزود: بیست و دومین کنگره مطابق روال سال‌های قبل، مراسم افتتاحیه کنگره را فرصت مغتنمی میدارد تا از پیشکسوتان برجسته عرصه پزشکی کشور، به پاس فداکاری و تلاش بی وقفه و عمل صادقانه این عزیزان، قدردانی نماید. همچنین در این راستا از بین تعداد بیش از ۵۴ مقاله برگزیده، به مقالات برتر پزشکی و پرستاری و پایان نامه برتر پزشکی، جوایزی به رسم یادبود از طرف کنگره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

پرچالش‌ترین مباحث قلبی- عروقی دنیا به اشتراک گذاشته خواهد شد

دکتر مسعود اسلامی، دبیر علمی بیست و دومین کنگره دومین سخنران این مراسم بود که در این باره گفت: سرعت پیشرفت‌های علمی روز به روز بیشتر میشود، بیاد بیاوریم که سال‌ها قبل برای درمان سکته قلبی بیمار را چهل روز بستری و استراحت کامل میدادند، در حالی که امروزه رگ بیمار، اورژانسی باز شده و بیمار بعد از ۲۴ ساعت مرخص میشود، یا در سکته‌های مغزی، آجر را داغ میکردند و روی سر بیمار میگذاشتند، ولی حالا رگ بیمار سریعأ توسط بالون یا دارو باز شده و بیمار با کمترین عوارض عصبی مرخص میشود. در دنیای کنونی، سالیانه هزاران مقاله علمی منتشر میشود، امکان مطالعه تمام آنان برای هیچ فردی وجود ندارد، وظیفه انجمن‌های علمی این است که مطالب جدید را که ارزشمند بوده و مفید برای تشخیص و درمان بهتر بیماران می‌باشد، انتخاب کرده و با بحث‌های تئوری و عملی در مجامع علمی و کنفرانس‌ها در اختیار پزشکان شرکت کننده قرار داده و باعث پیشرفت علم پزشکی در کشور شود، با اجازه حکیم فردوسی، امروزه باید گفت: تواناتر بود هر که داناتر بود!

وی افزود: به علت بیماری کرونا، در برگزاری کنگره حضوری انجمن آترواسکلروز ایران، سه سال وقفه افتاد، امسال بر آنیم که با برنامه ریزی جامع‌تر این کنگره را از ۱۹ مهرماه تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار کنیم. امسال برای آموزش بهتر شرکت کنندگان، روش‌های نوین و بسته تعویض دریچه، باز کردن رگ، باطری‌های بدون سیم قلبی، و سایر روش‌های جدید در بیمارستان‌های مختلف دانشگاهی و خصوصی انجام شده و برای شرکت کنندگان پخش میشود. با توجه به آمار سال‌های گذشته، انتظار داریم که حدود پنج هزار نفر در کنگره امسال شرکت کنند، البته تمام جلسات بطور زنده در داخل و خارج کشور بطور رایگان نمایش داده میشود.
اجرا و پخش زنده پروسیجرهای سخت قلبی-عروقی در کنگره بین‌المللی

اسلامی در ادامه گفت: در این کنگره بین المللی بیش از دویست تن از اساتید ایرانی و خارجی در شش سالن بطور همزمان از ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر به سخنرانی یا برگزاری پنل میپردازند، در کنار سالن‌های سخنرانی، مقالات برگزیده حدود پنجاه مقاله می‌باشد که به صورت پوسترهم ارائه میشوند، همچنین شرکت‌های دارویی و‌تجهیزاتی، آخرین دستاورد‌های دارویی و غیر دارویی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

وی افزود: از نکات بارز کنگره تازه‌های قلب و عروق، نکوداشت اساتید شاخص پزشکی ایران است، از اساتید منتخب که هر سال چهار نفر هستند، فیلم مستند از دوران تحصیل و زندگی خانوادگی ساخته شده و در مراسم افتتاحیه در برج میلاد برای شرکت کنندگان، استاد برگزیده و خانواده محترم استاد به نمایش گذاشته شده، و سپس از هر یک از اساتید خواسته میشود که حس خودشان را از دوران طبابت بیان کنند. چیزی که بطور مشترک در طی این سال‌ها شاهد بوده ایم، عشق به ایران و عشق خدمت به مردم بوده است.
بالاترین امتیاز بازآموزی برای پزشکان قلب و عروق

مژده مزیدی، دبیر اجرایی کنگره، سخنران بعدی بود که گفت: به فضل الهی، با همت و پشتکار و تلاش بی شائبه انجمن آترواسکلروز ایران بار دیگر فرصتی فراهم گردید، در کنار اساتید گرانقدر متخصصین قلب و عروق، محققین گرامی، اعضا کمیته علمی و هیئت علمی رشته‌های علوم پزشکی و مدیران گروه قلب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستیاران، فلوشیپ‌ها و رزیدنت‌های عزیز مقاطع قلب و عروق، بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق را در تاریخ ۱۹ مهر لغایت ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار کنیم.

وی افزود: با یاری خداوند متعال و با تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی پزشکان و متخصصین بزرگوار و دوستان گرانقدرمان در جریان پاندمی کرونا در اقصی نقاط کشور عزیزمان که از دور ونزدیک شاهد کوشش و ایثار گری عزیزان کادر درمانی پزشکان، پرستاران و پرسنل درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بوده و تک تک هر یک از عزیزان که بطور مستقیم درگیر این خدمت رسانی و فداکاری بوده اند، امید است که همچون سال‌های گذشته، شاهد حضور پررنگ متخصصین در عرصه‌های علمی و آموزشی باشیم و بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق شروع تازه‌ای برای وقوع این امر باشد، پیرو این اصل، همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری که تنها راه مقابله با این بیماری، مبنی بر سه اصل اساسی، الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون، در جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا می‌باشد ادامه داده و تیم انجمن آترو اسکلروز ایران بیشترین تلاش خود را در این حوزه در روز‌های برگزاری کنگره به نمایش خواهد گذاشت.

مزیدی ادامه داد: دستاورد‌ها و تلاش هیئت مدیره انجمن آترواسکلروز ایران در راستای برگزاری کنگره و همایش‌ها در ابعاد بین المللی و مبنی بر استاندار‌های جهانی، همواره بر این استوار بوده که همچون سال‌های قبل، بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب وعروق نیز، بستر‌های لازم جهت ایجاد علاقه و بالابردن انگیزه حضور فعالان حوزه‌ی پزشکی کشور در به اشتراک گذاشتن آخرین تحقیقات، ایده‌ها و روش‌های نوآورانه خود درسطحی فراتر، متفاوت و کارآمدتر فراهم آورد.
اجرا و پخش زنده پروسیجرهای سخت قلبی-عروقی در کنگره بین‌المللی

وی افزود: شایان ذکر است جمعی گرانقدراز سخنرانان علمی، هیئت رئیسه و گرداننده پانل و سخنران خارجی از انگلیس، ایتالیا، اتریش، ترکیه، آلمان، لیتوانی و آمریکای شمالی همچنین بیش از ۵۰۰۰ شرکت کننده جامعه پزشکی قلب و عروق کشور، متخصصین قلب و عروق، فوق تخصص قلب، فلوشیپ اینترونشال، بیهوشی قلب، جراحان قلب، فوق تخصص اکوکاردیوگرافی، متخصصین الکتروفیوزیولوژی، رزیدنت‌ها و فلوشیپ‌های قلب و عروق و پرستاران ویژه قلب در بیست و دومین کنگره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی گنگره افزود: ضمنا، این کنگره دارای بالاترین امتیاز بازآموزی برای پزشکان قلب و عروق بوده که طبق روال هر سال براساس ساعات حضور پزشکان و پرستاران در سالن‌های علمی از طریق دستگاه‌های QR کد خوان، ورودی سالن‌ها چک می‌شود و امتیاز بازآموزی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. سالن‌های علمی کنگره شامل سالن اصلی ۱۶۰۰ نفره برج میلاد و سالن جنرال کاردیولوژی (رودکی)، سالن اینترونشال (سعدی)، سالن الکتروفیزیولوژی (VIP Conference Room) و سالن‌های Hall ۵، Hall ۴ و Hall ۲ می‌باشد همزمان درکنار این سالن‌های اصلی، سالن‌های ورکشاپ در طی سه روز کنگره را خواهیم داشت.

دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره در پایان، ضمن قدردانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولین محترم سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی کشور، اظهار داشت، با یاری خداوند متعال و با تلاش‌ها و حمایت ریاست محترم انجمن آترواسکلروز ایران و دبیر انجمن آترواسکلروز و اعضای محترم هیئت مدیره انجمن و کمیته اجرایی فعال و سختکوش و الطاف شما بزرگوارن، با توجه به نقش اساسی محققین و پژوهشگران در ارتقاء سطح علمی جامعه قلبی و عروقی، یادآور شد، امیدواریم با ایجاد فضایی مناسب و کار آمد با هدف هم افزایی علمی شاهد برگزاری هر چه بهتر و پر بارتر این کنگره وسمپوزیوم‌ها و همایش‌های آتی در جهت رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران باشیم.

گفتنی است که بیست و دومین کنگره بین المللی تازه‌های قلب وعروق با حضور محققان و متخصصان داخلی و خارجی در تاریخ ۱۹ مهر لغایت ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ درسالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!