مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی پس از 63 سال


مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی پس از 63 سال

سازمان زیباسازی شهر تهران با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی تخصصی پس از ۶۳ سال از زمان ساخت، مجسمه فردوسی را مرمت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا صیادی اظهار کرد: مجسمه فردوسی یکی از فاخرترین آثار هنری شهر تهران است که به دلیل اهمیت و ارزش معنوی آن در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه، رصد و بررسی مستمر سازمان زیباسازی به عنوان اولویت در حوزه نگهداشت برای بهسازی و مرمت قرار دارد.

وی ادامه داد: این مجسمه ارزشمند که از میراث فرهنگی شهر تهران شناخته می‌شود، 63 سال پیش در سال 1338 توسط استاد ابوالحسن خان صدیقی در ایتالیا ساخته و به ایران منتقل شده و در طول 6 دهه گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی، آلودگی هوا و برخی صدمه‌های محیطی با آسیب جدی مواجه شده که در مقابل، متاسفانه نسبت با نگهداشت اصولی، بهسازی و مرمت تخصصی آن اقدام موثری انجام نشده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در دوره اخیر مدیریت شهری به حفظ و نگهداری آثار هنری شهر توجه جدی داشته و به همین منظور شورای هنری سازمان با بهره‌گیری از اساتید فرهیخته، صاحب‌نام و پیشکسوت این حوزه نظیر استاد ایرج محمدی و استاد طاهر شیخ‌الحکمایی موضوع مرمت مجسمه فردوسی را در دستور کار خود قرار داده است.

صیادی با اشاره به بازدیدهای مستمر تخصصی مدیران، کارشناسان و مشاوران علمی و هنری سازمان از وضعیت این اثر هنری طی یکسال گذشته گفت: جلسات مشورتی و رایزنی با مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی روند مرمت و بهسازی این اثر ارزشمند را طراحی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و تجارب بین‌المللی در این مسیر اقدامات عملیاتی موثری را اجرایی می‌کند.

مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی پس از 63 سال

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی