بازداشت بیش از 600 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست


بازداشت بیش از 600 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی بیش از۶۰۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نهادهای حقوقی فلسطین در گزارشی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست در ماه گذشته میلادی ۶۰۷ فلسطینی را بازداشت کردند که ۵۹ نفر از آنها کودک و ۱۳ نفر دیگر زن هستند.

بر اساس این گزارش بالاترین آمار بازداشت به ترتیب به شهرهای بیت المقدس الخلیل، بیت لحم و جنین تعلق دارد.

این در حالی است که بر اساس اعلام مرکز مطالعات اسرای فلسطین، نظامیان صهیونیست در سال جاری میلادی روند بازداشت شهروندان فلسطینی را تشدید کرده و از ابتدای سال تا کنون ۴۸۰۰ نفر را باداشت کرده اند.

«ریاض الاشقر» مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین گفت که عملیات بازداشت فلسطینیان در سال جاری میلادی در کرانه باختری به ویژه در جنین و نابلس روند تصاعدی پیدا کرده است و عملیات بازداشت در ۲۴ ساعت شبانه روز ادامه دارد و افراد بازداشت شده در معرض تحقیر، شکنجه و توهین قرار می گیرند.

الاشقر اظهار داشت: رژیم صهیونیستی سیاست بازداشت زنان و کودکان را نیز تشدید کرده و در نیمه اول سال جاری ۵۵۰ کودک زیر سن قانونی را بازداشت کرده است.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سیاست بازداشت گروهی شهروندان بیت المقدس به عنوان یک مجازات جمعی استفاده می کند تا به زعم خود آنها را وادار به تسلیم کند، اما این سیاست در قبال شهروندان بیت المقدس کارساز نبوده و مقابله با یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و عملیات مقاومت ادامه دارد.

گفتنی است، طبق آمارهای رسمی، هم اکنون حدود ۴۶۵۰ فلسطینی از جمله ۱۸۰ کودک و ۳۲ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید