حداقل سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای اندروید 13 اکنون 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی است


گوشی‌های هوشمندی که حداقل شرایط موردنیاز برای اجرای اندروید ۱۳ را نداشته باشند، این به‌روزرسانی را نمی‌توانند دریافت کنند. گوگل اخیراً نسخه‌ی عمومی اندروید ۱۳ را منتشر کرده و حداقل سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای این سیستم‌عامل را درمقایسه‌با...

گوشی‌های هوشمندی که حداقل شرایط موردنیاز برای اجرای اندروید ۱۳ را نداشته باشند، این به‌روزرسانی را نمی‌توانند دریافت کنند.
گوگل اخیراً نسخه‌ی عمومی اندروید ۱۳ را منتشر کرده و حداقل سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای این سیستم‌عامل را درمقایسه‌با قبل کمی ارتقا داده است. این شرکت با انتشار پستی وبلاگی اعلام کرد حداقل رم برای اجرای اندروید Go (نسخه‌ی سبک‌تر اندروید) اکنون ۲ گیگابایت است؛ درحالی‌که این پیش‌نیاز برای نسخه‌های قبلی یک گیگابایت بود.
همچنین، میشال رحمان از Esper و جیسون بایتون، کارشناس محصولات گوگل، مدعی شده‌اند که حداقل فضای ذخیره‌سازی موردنیاز برای اجرای اندروید ۱۳ نیز اکنون به ۱۶ گیگابایت افزایش یافته است؛ اگرچه گوگل این موضوع را به‌طورعمومی ثبت نکرده است. افزایش پیش‌نیازهای موردنیاز برای اجرای اندروید، یعنی هر گوشی هوشمندی که چنین مشخصاتی نداشته باشد، نمی‌تواند اندروید ۱۳ را دریافت کند. گوشی‌های جدیدی که با این سیستم‌عامل روانه‌ی بازار می‌شوند، باید حداقل شرایط را داشته باشند تا بتوانند از خدمات فروشگاه پلی‌استور بهره ببرند.
ناگفته نماند امکان استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید برای دستگاه‌هایی که سخت‌افزار آن‌ها از جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند، همچنان وجود دارد. ازنظر فنی، همه می‌توانند کد منبع اندروید را دانلود کنند و پروژه‌ی مدنظر خود را براساس آن توسعه دهند؛ اما اگر قصد دارید مجوز برنامه‌های گوگل را دریافت کنید، باید قوانین گوگل دراین‌‌باره را حتماً مدنظر قرار دهید.
به‌نوشته‌ی Arstechnica، اندروید Go نسخه‌ای از اندروید است که برخی ویژگی‌های این سیستم‌عامل از روی آن حذف شده است تا روی دستگاه‌های رده‌پایین بهتر اجرا شود. علاوه‌براین، مجموعه‌ای از برنامه‌های Go وجود دارند که سبک‌تر از نسخه‌های استانداردند و می‌توانند به‌راحتی روی دستگاه‌های ضعیف‌تر اجرا شوند. الزامات گوگل تأثیر زیادی روی بازار ایالات متحده نخواهد گذاشت؛ زیرا در این کشور، حتی دستگاه‌های ارزان‌قیمتی مثل گوشی ۳۰ دلار والمارت با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی فروخته می‌شوند.
پیش‌نیازهای اندروید Go بیشتر برای سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی صادق است؛ زیرا در برخی از کشورها همچنان می‌توان گوشی‌های اندرویدی با یک گیگابایت رم پیدا کرد. غول جست‌وجوی‌ اینترنت می‌گوید درحال‌حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از اندروید Go استفاده می‌کنند. درحالی‌که الزامات اعلام‌شده‌ی گوگل برای اجرای اندروید ۱۳ در نظر گرفته شده‌اند، ارتقای حافظه‌ی ذخیره‌سازی به ۱۶ گیگابایت ایده‌ی خوبی برای گسترش اکوسیستم موبایلی این شرکت خواهد بود.
ماه گذشته، پروتکل گزارش داد که گوگل سازندگان تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های استریم را به‌شدت تشویق می‌کند تا محصولات خود را حداقل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی عرضه کنند. این در حالی است که که کروم‌کست مبتنی‌بر اندروید گوگل با Google TV فقط ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که باعث بروز مشکلات متعددی در این محصول می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...