تشخیص میزان تنگی عروق بدون ورود به رگ


تشخیص میزان تنگی عروق بدون ورود به رگ

رئیس بیست و دومین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: تیم نخبگان انجمن دستاوردی در زمینه فناوری‌های نوین داشته است که بدون ورود به رگ می‌توان میزان تنگی عروق را اندازه گیری کرد.

مسعود قاسمی، رئیس بیست و دومین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: ما بعد از بحران سنگین کرونا توانستیم کنگره را به صورت حضوری برگزار کنیم. یک سال اول شیوع کرونا هیچ برنامه دفاعی برای مقابله با آن نداشتیم و مدافعان سلامت در مقابل سیل خروشان کرونا ایستادگی کردند و الان به نقطه خوبی رسیده ایم که نتیجه ایثار و فداکاری مدافعان سلامت است.

قاسمی توضیح داد: انجمن آترواسکلروز ایران در کنار فضا‌های گوناگون علمی کشور و گروه‌های پزشکی به فعالیت‌های خودش ادامه داد و بیش از ۲۰۰ وبینار در طول این مدت برگزار کرد که بیش از صد امتیاز بازآموزی با نظارت وزارت بهداشت داشته است.

رئیس کنگره تاکید کرد در دوران شیوع کرونا در داخل کشور تعداد زیاد مقاله تولید و در نشریات معتبر جهانی چاپ شده اند.

قاسمی افزود: بیست و دومین کنگره از ۱۹ تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود که پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم و از مجموع مقالات ۵۴ مقاله برگزیده شده اند که محققان به صورت حضوری آن‌ها را ارائه می‌دهند.

رئیس کنگره گفت: در کنکره قسمت ویژه ارتباط زنده داریم که تیم پزشکی کامل و مجرب به صورت زنده بیمار را با تکنیک‌های خاص درمان می‌کنند. این روش به صورت زنده در کنگره پخش می‌شود تا بقیه متخصصین از آن استفاده کنند.

او درباره این بخش گفت: امسال ۲۲ مورد بیمار داریم که با تکنیک خاص درمان شده و به صورت زنده در کنگره پخش می‌شود. یک از موارد درمان در پخش زنده درمان دریچه سه لتی قلب است که در دنیا تنها ۵۰۰ مورد از این عمل انجام شده است.

او اضافه کرد: تیم نخبگان انجمن دستاوردی در زمینه فناوری‌های نوین داشته است که بدون ورود به رگ می‌توان میزان تنگی عروق را اندازه گیری کرد و این فناوری جزء اولین‌ها است.

مسعود اسلامی گفت: سرعت پیشرفت‌های علمی روز به روز بیشتر می‌شود. به یاد بیاوریم که سال‌ها قبل برای درمان سکته قلبی بیمار را چهل روز بستری می‌کردند و به او استراحت کامل می‌دادند. در حالی که امروزه رگ بیمار، اورژانسی باز شده و بیمار بعد از ۲۴ ساعت مرخص می‌شود. یا در سکته‌های مغزی، آجر را داغ می‌کردند و روی سر بیمار می‌گذاشتند. حالا رگ بیمار سریعا توسط بالون یا دارو باز شده و بیمار با کمترین عوارض عصبی مرخص می‌شود.

او گفت: در دنیای کنونی، سالیانه هزاران مقاله علمی منتشر می‌شوند. امکان مطالعه تمام آنان برای هیچ فردی وجود ندارد. وظیفه انجمن‌های علمی این است که مطالب جدید را که ارزشمند بوده و برای تشخیص و درمان بهتر بیماران مفید هستند را انتخاب کرده و با بحث‌های تئوری و عملی در مجامع علمی و کنفرانس‌ها در اختیار پزشکان شرکت کننده قرار داده و باعث پیشرفت علم پزشکی در کشور شوند.

افزایش گرفتگی و تنگی رگ‌های قلبی در کشور

دبیر علمی بیست و دومین کنگره تاکید کرد: امسال برای آموزش بهتر شرکت کنندگان، روش‌های نوین و بسته تعویض دریچه، باز کردن رگ، باطری‌های بدون سیم قلبی و سایر روش‌های جدید در بیمارستان‌های مختلف دانشگاهی و خصوصی انجام شده و برای شرکت کنندگان پخش می‌شود.

او افزود: به علت شیوع بیماری کرونا، در برگزاری کنگره حضوری انجمن آترواسکلروز ایران، سه سال وقفه افتاد. امسال بر آنیم که با برنامه ریزی جامع‌تر، این کنگره را از ۱۹ مهر تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ برگزار کنیم.

اسلامی توضیح داد: در این کنگره بین المللی بیش از ۲۰۰ تن از اساتید ایرانی و خارجی در ۶ سالن به طور همزمان از ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر به سخنرانی یا برگزاری پنل می‌پردازند. در کنار سالن‌های سخنرانی، مقالات برگزیده حدود ۵۰ مقاله هستند که به صورت پوستر هم ارائه می‌شوند. شرکت‌های دارویی و‌تجهیزاتی، آخرین دستاورد‌های دارویی و غیر دارویی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

در پایان اسلامی هشدار داد: در کشور ما برخلاف کشور‌های غربی گرفتگی و تنگی رگ‌های کرونری و آئورت در حال افزایش است و فعالیت‌های پیشگیرانه مانند ورزش کردن، کاهش استعمال دخانیات و کم کردن اضافه وزن در کشور با استقبال بسیار کمی مواجه شده اند.

او افزود: یکی از عادت‌های ما که نوشیدن چای سیاه است در یکی از مقالات علمی به آن اشاره شده است. در این مقاله اعلام شد که مصرف روزانه چای سیاه نسبت به چای سبز میزان قابل توجهی بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی