تأکید «الحلبوسی» و «بارزانی» بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام


تأکید «الحلبوسی» و «بارزانی» بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام

رئیس پارلمان و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و پیش از آن تشکیل دولت مورد توافق همه طرف ها تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، دفتر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز یکشنبه جزئیات دیدار «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف حاکمیت با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق را منتشر کرد.

در بیانیه دفتر الحلبوسی در خصوص در این دیدار آمده است: دو طرف وضعیت سیاسی کنونی عراق و پیامدهای منفی آن بر این کشور و لزوم اتخاذ زبان گفتگوی سازنده را برای غلبه بر اختلافات و دستیابی به راه حل‌هایی که به نفع مردم عراق باشد، بررسی و بر پیروی از قانون اساسی و راهکارهای قانونی برای غلبه بر پیامدهای مرحله کنونی تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از فراهم شدن مراحل قانونی و مستلزمات آن بر اساس ساز و کارهای قانون اساسی تأکید و اعلام کردند پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل دولتی با اختیارات کامل و برخوردار از اعتماد و اطمینان همه مردم با برنامه مورد توافق همه طرف‌ها ضروری است. آنها همچنین بر لزوم ادامه فعالیت پارلمان کنونی تا برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید کردند.

بیانیه دفتر الحلبوسی می‌افزاید: دو طرف همچنین آمادگی خود را برای کمک سازنده به همگرایی دیدگاه‌ها بین همه طرف‌ها و انجام هر اقدامی که در خدمت منافع ملی، کمک به صلح اجتماعی و حفظ امنیت و منافع شهروندان باشد، اعلام کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: ائتلاف حاکمیت و حزب دموکرات کردستان عراق همچنین بر تداوم ارتباطات، هماهنگی مشترک و اتخاذ مواضع مشترک در راستای منافع عالی ملی عراق تأکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان