انواع خدمات سئو سایت توسط متاوبز مشخص شد


انواع خدمات سئو سایت توسط متاوبز مشخص شد

سئو انواع مختلفی دارد و در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت که هر نوع از این خدمات چه کاری انجام می دهد و چگونه از آنها برای بهبود دیده شدن سئوی وب سایت خود استفاده کنید. و چگونه رتبه سایت خود را با این روش ها ارتقاء دهید و همچنین کدام روش را...

سئو انواع مختلفی دارد و در این آموزش، شما یاد خواهید گرفت که هر نوع از این خدمات چه کاری انجام می دهد و چگونه از آنها برای بهبود دیده شدن سئوی وب سایت خود استفاده کنید. و چگونه رتبه سایت خود را با این روش ها ارتقاء دهید و همچنین کدام روش را برای خدمات سایت خود ، مناسب است و در نهایت آن را انتخاب کنید.

انواع مختلف خدمات سئو سایت چیست؟

سئو فرآیندی است که یک وب سایت را برای موتورهای جستجو آماده و آسان تر می کند و برای کاربران دوستانه تر نتایج را نشان میدهد . هدف کلی سئو افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو با بهبود موقعیت هایی است که وب سایت در SERPS (نتایج) برای عبارات جستجوی مختلف ظاهر می شود.

در ابتدا اوایل سال 1378 ، سئو ساده بود، اما در طول سال ها کل فرآیند سئو پیچیده شده است.

هنگام بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو، باید صدها قانون را در نظر بگیرید تا فاکتورهای مختلف رتبه بندی موتورهای جستجو را برآورده کنید و در عین حال کاربران خود را راضی نگه دارید.

برای سهولت انجام آن، صنعت سئو با انواع مختلفی از سئو ارائه شد و هر نوع از این خدمات مسئول تعدادی از قوانین سئو می باشد.

انواع مختلف سئو عبارتند از:

سئو فنی یا سئو تکنیکال
سئو روی صفحه ( سئو داخلی )
سئوی محتوا
سئو خارج از صفحه ( سئو خارجی )
سئوی محلی
سئوی موبایل
سئوی تجارت الکترونیک یا ( سئو سایت فروشگاهی )
همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، مهمترین آنها SEO فنی، On Page سئو داخلی و سئو خارجی Off Page هستند.

انواع خدمات سئو سایت توسط متاوبز مشخص شد

سئو فنی یا تکنیکال سئو

سئوی فنی دقیقاً همان چیزی است که از نام آن مشخص است ، یعنی پارامترهای فنی که بر روی دید یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد ، انجام میشود .

هدف اصلی سئو فنی این است که اطمینان حاصل شود که خزنده های موتورهای جستجو می توانند وب سایت را بدون هیچ مشکلی خزیده و ایندکس کنند.

مهمترین دستورالعمل های فنی سئو عبارتند از:

  • robots.txt خود را بررسی و بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند به درستی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • وب سایت خود را با Google Search Console اضافه و تأیید کنید و دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید .
  • از گزارش COVERAGE ، ( که جدیداً اسمش pages یا Page indexing شده ) برای پیدا کردن و رفع خطاهای خزیدن استفاده کنید .
  • یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به تمام موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید.
  • ساختار سایت و ساختار URL خود را بهینه کنید .
  • طراحی وب سئو دوستانه را دنبال کنید
  • وب سایت هایی ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه سریع بارگیری شوند.
  • سئو روی صفحه
  • سئوی On Page به خود صفحه و نحوه دوستانه تر کردن آن برای موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود.

انواع خدمات سئو سایت توسط متاوبز مشخص شد

لازم به ذکر است که در حالی که موتورهای جستجو به یک وب سایت به عنوان یک کل نگاه می کنند، رتبه بندی بر اساس سطح صفحه انجام می شود.

به همین دلیل توجه به بهینه سازی تک تک صفحات وب سایت خود بسیار مهم است.

مهمترین دستورالعمل های سئو داخلی صفحه عبارتند از:

  • عنوان صفحه خود را بهینه کنید این یک عامل حیاتی سئو است. عناوین صفحات در نتایج جستجو نشان داده شده است و باید برای کاربران جالب باشد. عنوان یک صفحه همچنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی در مورد محتوای صفحه و تارگت صفحه شما بدهد.
  • تگ H1 ( تگ هدینگ یا سرتیتر ) خود را بهینه کنید . در حالی که عنوان صفحه در SERPS نشان داده شده است، تگ H1 همان چیزی است که به عنوان عنوان بالای صفحه نشان داده می شود. یک صفحه بهینه شده فقط یک تگ H1 دارد و معمولاً مقادیری مشابه عنوان صفحه دارد.
  • سرفصل های خود را بهینه کنید علاوه بر تگ H1، یک صفحه باید دارای عنوان های فرعی (H2، H3) برای بخش های مختلف باشد. در صورت محتوای طولانی، عنوان‌های فرعی خواندن صفحه توسط کاربران و اسکن توسط خزنده‌ها را آسان‌تر می‌کنند.
  • سئو برای تصاویر هر تصویری که در یک صفحه استفاده می‌شود باید به درستی بهینه‌سازی شود، در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی‌توانند بفهمند که چه چیزی نشان می‌دهند. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل، اندازه فایل و متن ALT برای سئوی تصویر بسیار مهم هستند.
  • قالب بندی صفحه انتشار یک صفحه با متن و تصویر بدون صرف زمان برای زیباسازی محتوا، عمل سئو خوبی نیست. اگرچه گوگل نمی‌تواند یک صفحه را مانند یک انسان «مشاهده» کند، اما راه‌هایی برای درک ظاهر صفحه یا پر از تبلیغات و پنجره‌های بازشو پاپ آپ در اختیار دارد و این در طول فرآیند رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

جهت خدمات بهتر میتوانید از خدمات سئو داخلی متاوبز https://metawebz.org/internal-seo-services/ مشاهده کنید .

سئوی محتوا

سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است. سئوی محتوا به کیفیت محتوا و نحوه بهتر کردن آن بستگی دارد.

از آنجایی که این یک عامل بسیار مهم موفقیت سئو است، بسیاری از افراد آن را یکی از انواع سئو می دانند. با این حال، در بسیاری از موارد، می‌توانید دستورالعمل‌های محتوا را در سئوی درون صفحه پیدا کنید، که رویکرد صحیحی نیز هست.

انتشار محتوای عالی که کاربران آن را دوست دارند و موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند، ترکیبی برنده است.

برای رسیدن به این هدف، می توانید این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

فرآیند تولید محتوای خود را با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید. کلمات کلیدی SEO که برای وب سایت شما مهم هستند را پیدا کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید.

یک قدم جلوتر بروید و به دنبال کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط معنایی (یا LSI) باشید و آنها را به عنوان، عنوان و محتوای اصلی خود اضافه کنید.

محتوایی را منتشر کنید که کامل و به اندازه کافی طولانی باشد تا کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند به دست آورند و موتورهای جستجو سرنخ های کافی برای درک زمینه محتوای شما داشته باشند.

به سایر وب سایت های با کیفیت بالا (اگر منطقی باشد) و به سایر صفحات وب سایت خود لینک دهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از اسکیما و داده های ساختاریافته برای مشخص کردن قسمت های مهم محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

سئوی خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه همه چیز در مورد ارتقاء است. در حالی که انواع سئوهای قبلی بیشتر بر روی زیرساخت و محتوای وب سایت متمرکز بودند، سئوی خارج از صفحه با تکنیک هایی مرتبط است که می توانید برای تبلیغ وب سایت خود در اینترنت از آنها استفاده کنید.

وب‌سایت‌هایی که محبوب هستند، نسبت به وب‌سایت‌های کمتر محبوب، بیشتر در رتبه‌بندی گوگل قرار می‌گیرند.

مهم ترین روش های سئو خارج از صفحه عبارتند از:

لینک بیلدینگ : لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک سئو از وب سایت های دیگر است.

این بک لینک ها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت مورد نظر را افزایش می دهند (به شرطی که ویژگی nofollow را به لینک متصل نکنند ).

تبلیغ برند. گوگل دوست دارد برندهای شناخته شده را در نتایج بالا رتبه بندی کند، زیرا مردم به آنها اعتماد دارند.

علاوه بر تبلیغ وب سایت خود برای دریافت بک لینک، باید روی تبلیغ برند خود نیز کار کنید و گفتگوهایی در مورد برند خود در شبکه ها و انجمن های مختلف رسانه های اجتماعی ، به عنوان بهترین برند ، تشویق کنید.

گوگل می تواند این سیگنال ها را دریافت کند و به وب سایت هایی که مردم در مورد آنها صحبت می کنند پاداش دهد.

جهت خدمات بهتر میتوانید از خدمات سئو خارجی متاوبز https://metawebz.org/external-seo-services/ مشاهده کنید .

سئوی محلی

سئوی محلی نوعی سئو است که فقط برای مشاغل محلی مناسب است.

به عبارت دیگر، اگر یک وب سایت دارید و هدف شما این است که مشتریان از فروشگاه محلی خود بازدید کنند، باید وب سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنید.

هر آنچه در بالا ذکر شد برای سئوی محلی معتبر است، با اضافه کردن دستورالعمل های زیر:

اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار، آدرس، اطلاعات تماس خود را در تمام صفحات وب سایت خود دارید.

طرح کسب و کار محلی را در صفحه اصلی خود اضافه کنید

یک حساب Google My Business ایجاد کنید که البته این گزینه برای کاربران ایرانی مسدود می باشد . و میتوانید از حالت ساده اش استفاده نمائید.

جهت خدمات بهتر میتوانید از خدمات سئو محلی https://metawebz.org/local-seo-services/ مشاهده کنید . و یا در گوگل سرچ کنید خدمات سئو محلی متاوبز

سئوی موبایل

سئوی موبایل دوباره به خودی خود نوع متفاوتی نیست، بلکه زیرمجموعه ای از سئو مخصوص دستگاه های تلفن همراه است.

این یک واقعیت است که بیش از 60 درصد از جستجوهای گوگل در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

این عدد بزرگ و نشانه خوبی است که اینترنت از دسکتاپ سنتی دور شده و به سمت دستگاه های تلفن همراه می رود.

همچنین به همین دلیل است که گوگل تصمیم گرفت یک فهرست اول موبایل ایجاد کند و به جای نسخه دسکتاپ، نسخه موبایل فرندلی یک وب سایت را فهرست کند.

هنگام کار بر روی سئوی موبایل، باید مطمئن شوید که:

وب سایت شما سازگار با موبایل است. اجرای آزمون موبایل فرندلی نقطه شروع خوبی است.
وب سایت به سرعت در موبایل بارگذاری می شود.
استفاده از وب سایت در موبایل آسان است.
تجربه کاربر در تلفن همراه توسط بنرهای مابین هم ، روش های دیگر تبلیغات تهاجمی یا پنجره های بازشو پاپ آپ مختل نمی شود.

سئوی فروشگاهی یا تجارت الکترونیک

فروشگاه آنلاین یک صنعت بزرگ است. وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، بهینه سازی یک وب سایت تجارت الکترونیک پیچیده تر از کار بر روی یک وبلاگ یا وب سایت شرکتی و خدماتی است.

شما صفحات بیشتری برای بهینه سازی دارید و تبلیغ یک وب سایت فروشگاهی بسیار دشوارتر است.

مهمترین عوامل سئوی فروشگاهی عبارتند از:

بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین با صفحه اصلی و صفحات دسته شروع می شود . قبل از شروع کار بر روی صفحات محصول خود، این دو نوع صفحه باید به درستی بهینه شوند.

  • صفحات محصول خود را بر اساس نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود بهینه کنید .
  • بهینه سازی تمام عناصر بصری فروشگاه خود (تصاویر، فیلم ها)
  • اسکیما های لازم (محصول، پیشنهادات و غیره) را اضافه کنید
  • فروشگاه خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
  • به روش های خلاقانه ای فکر کنید تا مردم را وادار به لینک به صفحات محصول شما کنید
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید و محتوای مرتبط با محصولات خود را منتشر کنید و چگونه آنها می توانند به مردم در حل یک مشکل کمک کنند.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

آیا سئو کلاه سیاه نوعی سئو است؟

برخی افراد «سئو کلاه سیاه» را نوعی سئو می دانند و این باعث ایجاد سردرگمی برای مبتدیان می شود.

سئو کلاه سیاه فقط اصطلاحی است که برای توصیف هر اقدامی که برای فریب الگوریتم های موتورهای جستجو انجام می شود استفاده می شود.

هر از چند گاهی افراد زیادی با ایده هایی در مورد چگونگی ایجاد لینک های مصنوعی برای بهبود رتبه یک وب سایت در گوگل می آیند. این روش ها برخلاف دستورالعمل های گوگل می باشد و باید از آن ها اجتناب کرد.

تنها نتیجه پیروی از تکنیک های کلاه سیاه این است که رتبه و اعتماد خود را در گوگل از دست بدهید، توسط گوگل جریمه شوید و شانس خود را برای دستیابی به هر رتبه ای در گوگل دوباره کاهش دهید.

تمام روش‌هایی که در بالا توضیح داده شده، تکنیک‌های «سئو کلاه سفید» می باشد و اگر آنها را به درستی انجام دهید ، در نهایت می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید و بخشی از ترافیک موتورهای جستجو را به دست آورید.

انواع خدمات سئو سایت توسط متاوبز مشخص شد

نتیجه گیری و یادگیری های کلیدی

سئو یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای هر نوع وب سایتی است. یک وب سایت بهینه شده سئو از دید بالایی در موتورهای جستجو برخوردار است و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

برای سهولت انجام آن، فرآیند سئو به تعدادی زیر فرآیند یا انواعی از آن تقسیم می شود. که مهم ترین انواع فرآیند سئو عبارتند از سئو فنی، سئو داخلی و سئو خارج از صفحه یا خارجی

منبع : metawebz | متاوبز

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در