تعرض به آب و خاک لبنان را هرگز نمی پذیریم/ تشکیل دولت ضروری است


تعرض به آب و خاک لبنان را هرگز نمی پذیریم/ تشکیل دولت ضروری است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر دولت در این کشور تأکید کرد و افزود: موضع حزب الله در خصوص مذاکرات دریایی و دفاع از حقوق لبنان هرگز تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: حزب‌الله حتی اگر یک یا دو هفته از عمر دنیا باقی مانده باشد، تشکیل دولت در لبنان را امری ضروری می‌داند. ما معتقدیم که تشکیل دولت بسیار بهتر از وضعیتی است که اکنون در آن قرار داریم، زیرا تشکیل دولت دروازه‌ای برای عبور به سمت بازیابی و نجات کشور است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه افزود: دولت می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را حل کند و اگر انتخابات ریاست جمهوری به موقع انجام نشود، دولت می‌تواند در جایگاهی قرار گیرد که به این موضوع رسیدگی کرده و از قرار گرفتن کشور در این دو راهی که آیا دولت موقت می‌تواند جایگزین باشد یا خیر، جلوگیری کند.

وی ضمن درخواست از طرف‌های سیاسی برای نشان دادن انعطاف و سازش در مسیر تشکیل دولت گفت: هیچ ظرفیت ویژه ای در دولت وجود ندارد که منافع خصوصی بزرگ و تأثیرگذاری را به همراه داشته باشد؛ اما همین تشکیل دولت دستاوردهای فراوان و تأثیرگذاری برای کشور و شرایط موجود لبنان تا زمان برگزاری انتخابات رئیس جمهوری دارد.

شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت به موقع صورت گیرد تا اقدامات دیگری برای نجات و فعالیت در این عرصه انجام شود و ادامه داد: متأسفانه برخی از کسانی که در عرصه تحولات لبنان فعالیت می‌کنند، منطق اخلالگری و تلاش برای تعطیلی امور را دارند. همیشه می‌شنویم که برخی نمایندگان و مسئولان وقتی از روند امور صحبت می‌کنند، شرایطی را مطرح می‌کنند که انگار حق دارند مطرح کنند و دیگران چنین حقی ندارند.

معاون دبیرکل حزب الله به انتخابات ریاست جمهوری لبنان هم پرداخت و اظهار داشت: باید نقاط مشترک بین اغلب گروه‌های سیاسی حاضر در صحنه تحولات را در نظر بگیریم تا بتوانیم کسی را انتخاب کنیم که همه این گروه‌ها از او راضی باشند.

شیخ نعیم قاسم در پایان با اشاره به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و سرزمین‌های اشغالی گفت: ما منتظر هستیم تا مسیر مذاکرات به صورت کامل روشن شود. موضع حزب الله در خصوص این پرونده تغییر نخواهد کرد چرا که ما خواهان احقاق کامل و بی نقص حقوق آبی، نفتی و گازی خود هستیم و غصب یک وجب خاک یا یک قطره آب لبنان را به هیچ بهانه‌ای نمی‌پذیریم. ما تحولات را دنبال می‌کنیم و بر اساس آن، موضع خود را با توجه به روند مذاکرات و نتیجه آن به نحو مقتضی و در زمان مناسب بیان خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا نام پدر و مادر در کارت ملی‌های جدید درج نمی‌شود؟