آغاز پیک دوم خروج زائران اربعین + آخرین جزییات


آغاز پیک دوم خروج زائران اربعین + آخرین جزییات

رییس ستاد مرکزی اربعین کشور از آغاز پیک دوم خروج زائران از مرزهای کشور در سه‌شنبه پیش‌رو خبر داد و گفت: ‌به استان‌ها سهمیه داده‌ایم تا‌ از طریق پایانه‌ها‌ی مسافربری اقدام به انتقال زائران کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدمجید میراحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مهران از آغاز پیک دوم خروج زائران از مرزها خبر داد و اظهار داشت: آرامش ‌در مرزهای کشور برقرار بوده ‌و ورود و خروج زائران از تناسب لازم برخوردار شده و مشکلات ‌چند روز گذشته برطرف شده است.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته مانع خروج هیچ زائری از مرزها نشدیم و همه از مرز عبور کردند، افزود: زمانی که با یک شجاعت تصمیم گرفته شده که زائران به مرزها مراجعه نکنند مورد توجه مردم واقع شد و این‌مهم ‌باعث شد تا ‌حادثه ناگواری در آن طرف مرز نداشته اشیم.

‌رییس ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد اربعین مرکزی داشتیم توجه به این‌نکته‌ مهم بود که اکثریت زوار در روز اربعین به‌کشور و سمت‌مرزها باز نگردند چرا که این امر اقدام به موقع را از ما سلب خواهد کرد.

آغاز پیک دوم خروج زائران اربعین + آخرین جزییات

میراحمدی با تاکید بر اینکه‌ موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده است، گفت: امروز و در پایانه مرزی مهران تا ساعاتی بیش ۱۲۰ هزار خروج و ۱۰۰ هزار ورود گزارش شد که این نوع بازگشت در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

میراحمدی با بیان اینکه در اربعین گذشته ۹۵ درصد زائران در این ایام از کشور خارج می‌شدند، تصریح کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد و روز به روز به تعداد افرادی که به کشور باز می‌گردند، افزوده شود ‌مشکل حادی را نخواهیم داشت.

در این زمینه بیشتر بخوانید؛

زائران اربعین در چه وضعیتی هستند؟ + فیلم

ترافیک سنگین در مرز مهران / پر ترددترین مرزها کدامند؟

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات صورت گرفته مشکل حادی تاکنون در مرزها برای ورود و خروج زائران نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ زائران برای تهیه اتوبوس ۳۶ ساعت معطل می‌ماندند، ولی تمام تلاش‌ بر این است که زائران کمترین زمان توقف را برای جابه‌جایی به استان‌های مبدا خود ‌داشته باشند.

رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیک‌ خروج اول زائران را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: به طور قطع پیک دوم خروج زوار از مرزها از سه‌شنبه شروع خواهد شد اما این به شدت پیک اول نخواهد بود و با هماهنگی و مدیریت کنترل‌شده به استان‌ها سهمیه داده شد‌ تا از طریق پایانه‌های ‌مسافربری اقدام به انتقال زائران کنند.

آغاز پیک دوم خروج زائران اربعین + آخرین جزییات

وی درباره میزان افراد فوت شده ‌‌در اربعین امسال نیز گفت: میزان فوتی‌ها به مراتب کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و فوت ناشی از گرمازدگی یا تراکم‌ جمعیت گزارش نشده است.

رییس ستاد اربعین در خصوص جابه‌جایی زئران نیز تاکید کرد: رایزنی‌های لازم جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ ناوگان حمل و نقل کشور برای بازگشت ‌زائرانصورت گرفته است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟