دستان خالی شاگردان بنا در 4 وزن نخست جهانی صربستان


دستان خالی شاگردان بنا در 4 وزن نخست جهانی صربستان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ۴ وزن نخست رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ به مدالی نرسید.

رقابت‌های رده بندی و فینال چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان امشب (یکشنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که تیم ایران صاحب هیچ مدالی نشد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده‌ها رفت. علیزاده در این گروه با نتیجه ۹ بر صفر مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی، دادمرز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با ابراهیم غانم از فرانسه کشتی گرفت که با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد. باتوجه به عدم صعود کشتی‌گیر فرانسه به فینال و شکست او مقابل علی ارسلان، مختاری از دور رقابت‌ها کنار رفت. علی ارسلان که برای تیم ملی صربستان کشتی می‌گیرد راهی فینال شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت. وی دور سوم با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان