این سلبریتی‌ها روز «11 سپتامبر» از مرگ گریختند! /مایکل جکسون هم بود !


این سلبریتی‌ها  روز «11 سپتامبر» از مرگ گریختند! /مایکل جکسون هم بود !

۲۰سال پیش دنیا با ترس و وحشت نظاره‌گر وقوع حملات ۱۱ سپتامبر بود و برخی از سلبریتی ها در این روز از مرگ گریختند.

۲۰سال پیش دنیا با ترس و وحشت نظاره‌گر وقوع حملات ۱۱ سپتامبر بود. نوزده تروریست ۴ هواپیما را در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ربودند و آن‌ها را به برج‌های دوقلو و پنتاگون کوبیدند.

آخرین هواپیما در پنسیلوانیا سقوط کرد. در پی این واقعه، داستان‌های بسیاری درباره‌ی بازماندگان نقل شد. در این میان، چند سلبریتی هم نزدیک بود آن روز جان‌شان را از دست بدهند. در Sun داستان‌های این سلبریتی‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

مایکل جکسون دیر از خواب بلند شد و به جلسه‌اش نرسید

این سلبریتی‌ها  روز «11 سپتامبر» از مرگ گریختند! /مایکل جکسون هم بود !

مایکل جکسون به جلسه‌اش در مرکز تجارت جهانی نرسید. این خواننده مشهور در روز یازده سپتامبر جلسه داشت اما به خاطر این که شب قبل، تا دیروقت با مادرش، کاترین و خواهرش رِبی گپ زده بود، صبح روز بعد خواب ماند و به جلسه‌اش نرسید.

جرمین جکسون، برادر مایکل، در کتاب شرح حال خود با نام «تو تنها نیستی: مایکل: از نگاه یک برادر» می‌نویسد: «خوشبختانه هیچ کدام‌مان نمی‌دانستیم که مایکل آن روز صبح بالای برج‌های دوقلو جلسه دارد.»

گوئینت پالترو جان یک نفر را نجات داد

این سلبریتی‌ها  روز «11 سپتامبر» از مرگ گریختند! /مایکل جکسون هم بود !

در روز ۱۱ سپتامبر، پالترو داشت از کلاس یوگا به خانه برمی‌گشت که یک زن با بی‌احتیاطی جلوی ماشین او دوید. ۱۰ سال بعد از این اتفاق، این بازیگر سینما در گفتگو با رویترز گفت: «داشتم برمی‌گشتم خانه. صبحِ ۱۱ سپتامبر بود. یک دختر داشت با بی‌دقتی از یک طرف خیابان به طرف دیگر می‌رفت و هر دو همزمان توقف کردیم و مدتی طولانی در همان حالت ماندیم.»

آن دختر لارا لندستروم کلارک بود که داشت با عجله به محل کارش واقع در طبقه‌ی ۷۷اُم برج جنوبیِ مرکز تجارت جهانی می‌رفت. اما زمانی که لارا این ستاره سینما را دید، جلوی ماشین خشکش زد.

طبق گفته‌ی لارا، این برخورد باعث نرسیدن به مترویی شد که به طرف مرکز تجارت جهانی می‌رفت و این تاخیر جان او را نجات داد. گوئینت تعریف می‌کند: «۱۰ سال بعد یک نامه از طرف او دریافت کردم که می‌گفت آن روز دیرش شده بوده و بعد از برخوردی که با هم داشتیم به ایستگاه خیابان کریستوفر می‌رود و می‌بیند که قطار همان لحظه حرکت کرده است. به همین خاطر اگر آن روز، آن اتفاق نمی‌افتاد، زندگی‌اش مسیر متفاوتی می‌داشت.»

مارک والبرگ در لحظات آخر پروازش را عوض کرد

این سلبریتی‌ها  روز «11 سپتامبر» از مرگ گریختند! /مایکل جکسون هم بود !

والبرگ قرار بود سوار هواپیمای امریکن ایرلاینز ۱۱ که تروریستها آن را به برج شمالی کوبیدند، بشود. ولی در لحظات آخر، این بازیگر سینما و دوستانش تصمیم گرفتند برنامه‌شان را تغییر دهند و برای حضور در جشنواره‌ای در کانادا، پروازی را به تورنتو چارتر کردند.

این بازیگر مشهور به خاطر گفتن این که اگر او سوار آن هواپیما بود، جلوی تروریست‌ها را می‌گرفت، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. او در گفتگو با Men’s Journal گفت: «اگر من همراه با بچه‌هایم سوار آن هواپیما بودم، آن اتفاق نمی‌افتاد. در کابین فِرست کلاس، خون راه می‌افتاد و بعد من می‌گفتم: “خب، حالا یک جای امن هواپیما را می‌نشانیم. نگران نباشید.”»

البته بعدها والبرگ به خاطر ادعایی که مطرح کرده بود، عذرخواهی کرد. او گفت: «حدس و گمان درباره‌ی موقعیت این چنینی مضحک است و مطرح کردن این که من کاری متفاوت با مسافران آن پرواز می‌کردم، عمل غیر مسئولانه‌ای بود. من از خانواده‌های قربانیان به خاطر این حرفم عمیقاً معذرت می‌خواهم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس