اجرای پویش «صباحاً و مساءً» با محور سوگواری بر مصیبت اسارت


اجرای پویش «صباحاً و مساءً» با محور سوگواری بر مصیبت اسارت

مسجد مقدس جمکران، با هدف مواسات با امام عصر علیه‌السلام و ترویج و تحکیم سنت سوگواری بر مصیبت اسارت، پویش «صباحا و مساء» را اجرا می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: همه ساله پس از پایان یافتن دهه اول محرم، شور عزاداری‌ها از تب و تاب می‌افتد و سوز و گدازها رو به سردی می‌رود. این در حالی است که یکی از جانگدازترین مصائب اهلبیت علیهم السلام، یعنی مصیبت اسارت آل الله(ع) تازه از این روز آغاز می‌شود؛ مصیبتی که امام عصر علیه السلام هر صبح و شام برآن خون گریه می‌کند!

مسجد مقدس جمکران، با هدف مواسات با امام عصر علیه السلام و ترویج و تحکیم سنت سوگواری بر مصیبت اسارت، به برگزاری پویش «صباحا و مساء» اقدام کرده است.


نام این پویش برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه است و اشاره به فرمایش امام عصر علیه السلام دارد که: «… فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْکِیَنَّ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما؛ جدّ غریبم! … من هر صبح و شام بر تو ندبه مى‏کنم و به جاى قطرات اشک بر تو خون مى‏ گریم».


بنا به نقل کتاب عبقری الحسان، آن مصیبتی که امام عصر علیه السلام هر صبح و شام بر آن خون گریه می کنند مصیبت اسارت است. (العبقری الحسان، ج‏2، ص458)

در پویش صباحا و مساء از مخاطب دعوت می‌شود تا با کاروان اسرا چهل روز همراه شود و منزل به منزل، با شنیدن مصائب جانسوز کاروان، هم‌نوا با امام عصر علیه السلام بر این مظلومیت اشک بریزد و سپس برای روزگار ظهور دست به دعا بردارد.

مصائب کاروان اسرا، بر اساس منابع معتبر تاریخی در چهل قسمت به شکل فایل صوتی، تنظیم و تدوین شده است و هرروز یک قسمت در پایگاه‌های مجازی مسجد مقدس جمکران (سایت، تلگرام، ایتا) منتشر خواهد شد.

پویش «صباحا و مساء» از سه‌شنبه، هجدهم مردادماه، مصادف با یازدهم محرم آغاز می‌شود به مدت چهل روز یعنی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس