یورو کمیاب شد /بازار دلار منتظر تصمیم شورای حکام


یورو کمیاب شد /بازار دلار منتظر تصمیم شورای حکام

سکه وارد کانال ۱۴ شد و پشت نقطه حساس ایستاد/ معامله‌گران قیمت دلار تهران را با رفتار هرات آینه‌بینی می‌کنند/ بازار تصمیمات دو شورا را رصد می‌کند.

یورو کمیاب شد /بازار دلار منتظر تصمیم شورای حکام

مهمترین اتفاق بازار ارز و سکه در روز یکشنبه ورود قیمت سکه به کانال ۱۴ و تثبیت آن بالای این مرز بود که از ۲۵ مرداد بی‌سابقه بوده است.
پشت پرده افزایش قیمت سکه

باتوجه به اینکه اونس ثابت بود مهمترین دلیل افزایش سکه، انتظارات و صعود دلار بود.

معامله‌گران اعتقاد داشتند رشد قیمت سکه بیشتر از قیمت دلار بوده و آن‌ها به حباب سکه اشاره داشتند که با ۱۰۰ هزار افزایش به یک میلیون و ۷۰۰ تومان رسید.
سیگنال دلار هرات به دلار تهران

قیمت دلار در بازار تهران رشد بیش از ۲۰۰ تومانی را داشت و ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان شد. در عین حال در بازار دلار، نگاه به بازار هرات است. تحلیلگران فنی اعتقاد دارند اگر دلار هرات از ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان عبور کند مجوز ورود دلار تهران به کانال ۳۱ هزار می‌شود. اگر دلار هرات مقاومت ۳۱ هزار و ۲۰۰‌ را رد کند نوسان در بازار ارز تهران شدیدتر می‌شود.
سکه پشت مرز حساس

به گزارش اکوایران، یک نکته‌ای که در بازار وجود دارد رفتار قیمت سکه است. سکه پشت مقاومت مهم ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایستاده است. معامله‌گران دو دلیل مطرح می‌کنند.

دلیل اول: در سنوات قبل که سکه بالای ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود، با نزول آبشاری همراه بوده است.
نقش بازارساز در ایجاد فاصله دلار نقدی و فردایی

دوم، نگاه معامله‌گران به رفتار بازارساز ارزی است. بازارساز ارزی به طور ظریفی بین قیمت دلار نقدی و فردایی فاصله انداخته است. این اتفاق در بازار هرات واضح بود و فاصله قیمت نقدی و فردایی به بالای ۳۰۰ تومان رسید. معامله‌گران تصور می‌کنند وقتی دلار در معاملات فردایی ۳۰۰ تومن بالاتر است به معنی افزایش است، اما وقتی بازار نقدی ۳۰۰ تومان از فردایی کمتر است یعنی توان بازارساز در کنترل قیمت نقدی بالاست.

بنابراین اگر فردا با ترفندهایی از این فاصله بهره‌برداری کند، قیمت در مقیاس بزرگتری می‌تواند ریزش داشته باشد. به همین دلیل در رفتار ارز و سکه، صعود همراه با احتیاط دیده می‌شود.
ردپای دو شورا در بازار ارز

در بازار دوشنبه درباره تصمیمات دو شورا بحث می‌کردند. شورای اول، شورای پول و اعتبار بود. قائم مقام بانک مرکزی خبر داد که بر اساس تصمیم این شورا، چنانچه حسابی بیش از ۱۰۰ تراکنش واریز به حساب در ماه به ارزش ۳۵ میلیون تومان داشته باشد، حساب تجاری قلمداد می‌شود.معامله‌گران می‌گویند این مصوبه شاید در کوتاه‌مدت در بازار تاثیرگذار باشد ولی در بلندمدت باعث بی‌اعتمادی به ریال می‌شود.

شورای دوم، شورای حکام بود. این شورا قرار است یکی از مهمترین محورهای همکاری ایران با آژانس را بررسی کند. باتوجه به گزارش رسانه‌های غربی از پیشرفت ایران در حوزه‌های هسته‌ای، برخی تصور می‌کنند امکان دارد شورای حکام علیه ایران موضع بگیرد.

بازار ارز منتظر تصمیم شورای حکام

اگرچه برخی می‌گویند مقطع فعلی، مقطع برخوردهای سخت نیست. معامله‌گران می‌گویند تا روزی که نتیجه شورای حکام بیاید، بازار وضعیت دو سه روز اخیر را دارد و بسته به خروجی نشست، انتظارات تنظیم می‌شود.

یورو کمیاب شد

یک:در بازار ارز فردوسی یورو کمیاب شده بود و بواسطه آن نرخ یورو از دلار پیشی گرفت.
نرخ تیتر و دلار بهم نزدیک شدند

نکته دوم درمورد تتر بود. نرخ تتر در معاملات یکشنبه تقریبا با دلار نقدی تهران برابر بود.تتر در معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل نوسان قیمت آن برای بخشی از فعالان مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا