زمان دقیقی برای پایان تعمیرات تونل کانی‌سیب اعلام نشده است


زمان دقیقی برای پایان تعمیرات تونل  کانی‌سیب  اعلام نشده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تونل "کانی‌سیب" با یک مشکل فنی زمان‌بر روبه‌رو شده و هنوز زمان دقیقی برای پایان تعمیرات آن اعلام نشده است اما وزارت نیرو برای ترمیم تونل بسیج شده و به محض ترمیم، رهاسازی حق‌آبه دریاچه ارومیه انجام خواهد شد.

دکتر علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تأمین حق‌آبه دریاچه ارومیه اظهار کرد: مقدار 100 میلیون مترمکعب آب از تصفیه‌خانه‌های شهرهای ارومیه و تبریز به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است. برای اینکه حق‌آبه تالاب در مسیر برداشت نشود، مقرر شده که مقدار 600 میلیون مترمکعب آب از تونل کانی‌سیب به دریاچه بریزد اما تونل با ایراد فنی رو‌به‌روست.

وی در خصوص زمان تعمیرات تونل کانی‌سیب اظهار کرد: برطرف شدن مشکل تونل بحث تخصصی و فنی است؛ زمانی شما از ابتدا ساخت یک پروژه را شروع می‌کنید و پیش می‌برید اما زمانی است که باید مشکل یک سازه ساخته شده را برطرف کنید که مورد دوم بار فنی بیشتری دارد و زمان‌بر است. بنابراین زمان دقیقی برای آماده شدن تونل اعلام نشده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نیرو برای تسریع در روند تعمیرات تونل کاملاً بسیج شده است و به محض ترمیم و آماده شدن تونل رهاسازی حق‌آبه انجام خواهد شد. رهاسازی به شکلی انجام خواهد گرفت که حق‌آبه دریاچه در مسیر برداشت نشود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم