مرز«تمرچین» آمادگی پذیرش بازگشت 100هزار زائر به کشور را دارد


مرز«تمرچین» آمادگی پذیرش بازگشت 100هزار زائر به کشور را دارد

ارومیه – معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین آمادگی برای پذیرش روزانه ۱۰۰ هزار زائر ورودی به کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی یکشنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین حسینی در پایانه مرزی تمرچین با اشاره به سفر استاندار آذربایجان‌غربی به ایلام و بازدید از روند عبور و مرور زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: در تماسی که استاندار با مسئولان ستاد مرکزی اربعین داشتند بر آمادگی کامل مرز تمرچین با تمامی ظرفیت برای ورود زائران اربعین حسینی به کشور تاکید شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای ورود زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: با اتخاذ تدابیر لازم در مرز تمرچین، آمادگی برای پذیرش روزانه تا ۱۰۰ هزار زائر بازگشته به کشور پس از آئین اربعین وجود دارد.

وی با اشاره به روند کاملاً روان خروج زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به سوی کربلای معلی، افزود: قطع به یقین طبق پیش بینی صورت گرفته، میزان ورود زائران اربعین به کشور از این مرز چند برابر تعداد اعزامی‌ها خواهد بود که در همین راستا باید آمادگی کامل داشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از پلیس و عوامل انتظامی در کنترل ترافیک مسیر منتهی به تمرچین، اضافه کرد: مدیریت ترافیک داخل محوطه پایانه مرزی تمرچین نیز باید با جدیت اعمال شود تا از بروز ترافیک هنگام ورود زائران به کشور جلوگیری بعمل آید.

وی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز خواست تا نسبت به استقرار سیستم حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنها به شهرهای مختلف اقدام کند.

ابراهیمی همچنین با تکذیب کمبود دارو در مرز تمرچین، گفت: طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در برخی مواقع نادر، داروهایی از تیم اورژانس درخواست می‌شود که حتی در داروخانه‌های سطح شهر مرکز استان نیز به سختی یافت می‌شود که این مورد دلیلی بر کمبود دارو در مرز تمرچین نیست.

وی در رابطه با اسکان زائران نیز یادآور شد: هرچند ظرفیت امروز اسکان زائران در مرز تمرچین چند برابر نیاز فعلی است ولی با توجه به تاکید استاندار برای آمادگی حداکثری، محل‌هایی برای اسکان اضطراری و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی باید سریعاً پیش‌بینی و اقدامات لازم انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید