تعداد زائران دانشگاهی اربعین 1401 نسبت به سال 1398 افزایش یافت


تعداد زائران دانشگاهی اربعین 1401 نسبت به سال 1398 افزایش یافت

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، آمار زائران دانشگاهی اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافت.

تعداد زائران دانشگاهی اربعین 1401 نسبت به سال 1398 افزایش یافت

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنگام بازگشت از زیارت کربلای معلی در موکب شهدای هسته‌ای دانشگاه ایلام و وزارت عتف واقع در پایانه مرزی مهران حضور یافت.

وی در سخنانی با قدردانی از میزبانی مردم استان ایلام از زائرین اربعین حسینی، اظهار داشت: در مرز مهران تلاش‌های شبانه‌روزی مردم در خدمات‌رسانی خالصانه به زائران اربعین، جلوه‌ای از اوج دلدادگی به حضرت ابا عبدالله حسین (ع) است که می‌طلبد دانشگاه‌های مختلف کشور به خصوص دانشگاه ایلام در راستای ایفای رسالت اجتماعی؛ پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هنری و اطلاع‌رسانی این حماسه بزرگ را در کانون توجه قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به بازتاب این رویداد جهانی اشاره کرد و یادآور شد: در عصر حاضر که لیبرالیسم با امپریالیسم رسانه‌ای به دنبال حاکم کردن فرهنگ غربی است، این شکل از معنویت و بازتاب آن در سطح جهان، سرمایه‌ای ارزشمند برای مسلمانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: همدلی، تعهد و کارآمدی تیم مدیریتی دانشگاه ایلام باعث برجستگی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده دانشگاه در حوزه‌های مختلف و از جمله خدمات‌رسانی به زائرین اربعین شده است، که این رویکرد سزاوار تمجید است.

تعداد زائران دانشگاهی اربعین 1401 نسبت به سال 1398 افزایش یافت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز گفت: امروز استکبار و ارتجاع منطقه‌ای با تبلیغات گسترده و شبهه‌افکنی و با استفاده از شگردها و تکنیک‌های متنوع به دنبال تخریب باورهای دینی مردم ایران اسلامی هستند، گفت: حضور حماسی و عاشقانه مردم در این راهپیمایی برای نشان دادن ارادت خود به سرور و سالار شهدیان امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) همچنین شور وصف‌ناپذیر اقشار مختلف مردم در میزبانی از زائران، نشان دهنده شکست تلاش‌های متخاصمان و جلوه‌ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

مهدی ویسه عشق، شور، صمیمیت، سادگی، خستگی‌ناپذیری و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه مسوولین اجرایی و دست اندرکاران موکب‌های مستقر در پایانانه مرزی مهران، را یادآور فضای حاکم بر جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: ما این صحنه‌های معنوی را در دوران دفاع مقدس و در همین شهر مهران به شکل دیگر در دفاع از انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم و امروز نیز خادمان ابا عبدالله الحسین (ع) با اخلاص خود معنویت وصف‌ناپذیری بر مهران حاکم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان و شورای فرهنگی دانشگاه و برنامه‌ریزی و تشریک مساعی، تلاش کردیم همه امکانات جامعه دانشگاهی استان برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین بسیج شود، تلاش‌های ما نتیجه داد و شاهد برجستگی خدمات جامعه دانشگاهی در اربعین امسال هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟