کنعانی: اروپا برای باز شدن مسیر توافق تلاش کند


کنعانی: اروپا برای باز شدن مسیر توافق تلاش کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین و حضور زائران ایرانی در این راهپیمایی گفت: از میزبانی شایسته و کریمانه دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی از جمله زائران ایرانی تشکر و قدردانی می‌کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: توصیه ما به شرکای اروپایی مذاکره برای رفع تحریم ها این است که مسیر سازنده‌ای را در پیش بگیرند، خطای گذشته را جبران کنند و تلاش کنند که مسیر برای توافق باز شود.
وی ادامه داد: ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس اعلام کرده و می کند و آمادگی دارد که در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیر واقعی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری کند، اما تاکید می‌کنیم همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف . ایران همانطور که تکالیفی دارد، حقوقی هم دارد و این دو در کنار هم معنا و مفهوم پیدا می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به این سوال که در برخی از اظهار نظرها مطرح شده که ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها و حصول توافق در این زمینه به بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا موکول شده است و آیا پیشنهاد و درخواستی از سوی طرف‌های مقابل در این ارتباط با ایران ارائه شده است، گفت : ما چنین درخواستی را تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در