نمایندگان کشور راهی مسابقات بین المللی قرآن کریم می‌شوند


نمایندگان کشور راهی مسابقات بین المللی قرآن کریم می‌شوند

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور کویت اعزام می شوند.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اعلام کرد: آقایان علی غلام آزاد از زنجان در رشته حفظ کل، شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات ده گانه، رضا رضایی از گیلان در رشته حفظ کل بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور کویت اعزام خواهند شد.

گفتنی است فرآیند انتخاب نمایندگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات مختلف بین المللی، بر اساس شرایط و ضوابط کشور میزبان و همچنین طبق رتبه‌هایی که در مسابقات سراسری کسب کرده اند توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان انجام می‌شود.

یکی از نکات حائز اهمیت در این دوره از مسابقات، حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ و قرائات عشر است که می‌تواند زمینه خوبی برای بروز و ظهور استعداد‌های قرآنی در این حوزه باشد.

شایان ذکر است دهمین دوره این مسابقات سال ۹۸ برگزار شد و پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری مسابقات در مهرماه امسال خواهیم بود که این مسابقات توسط وزارت اوقاف و امور اسلامی کشور کویت برگزار می‌شود.

همچنین در دوره دهم این مسابقات محمدیوسف درویشی، ۱۱ ساله در رشته حفظ کل نوجوانان، حمیدرضا مقدسی در رشته قرائت تحقیق و رضا گلشاهی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در