کنگره سیاسی عبادی اربعین باعث ماندگاری نام پیامبر(ص) خواهد شد


استاد و رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم، بیان کرد: این روزها با حرکت توپنده در مسیر پیاده روی کربلا مواجه هستیم، این کنگره سیاسی عبادی باعث ماندگاری نام پیامبر(ص) و راه و رسم پیامبر(ص) و امام علی(ع) که برای آن جانفشانی ها کردند، است.

کنگره سیاسی عبادی اربعین باعث ماندگاری نام پیامبر(ص) خواهد شد
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی استاد و رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نقش اباعبدالله الحسین(ع) در احیای دین مبین اسلام، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) برای شکل گیری اسلام و امیرالمومنین نیز تا پای جان تلاش کردند و چون پیامبر اکرم اسلام نقش پررنگ امام حسین(ع) را در احیای دین بعد از نیم قرن می دانستند، از همان ابتدا توصیه های اکیدی به پیروی از سیدالشهدا و جایگاه ممتاز آن امام همام انجام دادند.

وی افزود: از جمله فرمایشات مهم ایشان به راویت "حسین منی وانا من حسین" می توان اشاره نمود؛ کاملا روشن است که امام حسین(ع) فرزند فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) است و فاطمه زهرا(س) دختر پیامبراسلام(ص) می باشد.

واعظ موسوی ادامه داد: در واقع بقای راه و شریعتی که پیامبراسلام(ص) مامور به تبلیغ و رساندن آن بود وابسته به وجود اباعبدالله الحسین(ع) است؛ حضرت برای روشن ساختن افکار و مسیر صحیح از تمام هستی خود گذشت.

وی عنوان کرد: اهل بیت ایشان به اسارت رفتند تا این راه همچنان به عنوان مسیر هدایت باز بماند، اگر راه این امام همام از بین برود نامی از پیامبراسلام(ص) نخواهد ماند.

واعظ موسوی اضافه کرد: کما اینکه خلفای بنی امیه به دنبال آن بودند که نام پیامبراسلام را از اذان حذف کنند اما با قیام امام حسین(ع) این کار ابتر شد و نام ایشان ابدی و ماندگار شد.

وی تصریح کرد: این شعار "انا من حسین" یعنی باقی ماندن نام پیامبر با قیام امام حسین(ع) و از خود گذشتگی خویش و خانواده اتفاق افتاد؛ این روزها با حرکت توپنده در مسیر پیاده روی کربلا مواجه هستیم، این کنگره سیاسی عبادی باعث ماندگاری نام پیامبر(ص) و راه و رسم پیامبر(ص) و امام علی(ع) که برای آن جانفشانی ها کردند، است.

وی در پایان تاکید کرد: خدا را شاکریم در عصری زندگی می کنیم که همایش میلیونی اربعین در سرزمین عراق در مقابل حملات استکبار و صهیونیسم برگزار می شود و امیدواریم به این اقیانوس عظیم بپیوندیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی