نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود


نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود

نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود. بگذارید این مرغک در روزهای دراز تابستان، در شب‌های سرد زمستان بخواند. بگذارید آگاهی و زیبایی در دل‌ها و اندیشه‌های کودکان پاک میهن ما نقش بندد.

نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود

خبر واگذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهادی دیگر غم‌انگیز است. کانون نهادی است آن‌چنان که از نامش برمی‌آید باید به پرورش فکری کودکان و نوجوانان بپردازد. بگذارید همین‌جا بیافزایم کتابخانه‌های کانون تنها کتابخانه نیستند مراکز فرهنگی به شمار می‌آیند که در آن کودکان نه تنها کتاب می‌خوانند بلکه به آموختن تئاتر، نقاشی، فیلم‌سازی و موسیقی می‌پردازند. در هیچ کجای جهان شبیه مراکز فرهنگی کانون وجود ندارد. بسیاری از هنرمندان نامی فعلی پس از انقلاب، اعضای قبلی کتابخانه‌ها کانون هستند.

نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود

کتابخانه‌های کانون تنها کتابخانه نیستند مراکز فرهنگی به شمار می‌آیند که در آن کودکان نه تنها کتاب می‌خوانند بلکه به آموختن تئاتر، نقاشی، فیلم‌سازی و موسیقی می‌پردازند. در هیچ کجای جهان شبیه مراکز فرهنگی کانون وجود ندارد

هرچند که با تغییر و تعویض مدیریت‌ها مدت بسیاری است که از اوضاع کانون بی‌خبرم و نسبت به عدم تجدید چاپ کتاب‌هایم که خواستاران و خوانندگان فراوان دارد معترضم، اما نمی‌توانم تاسف عمیق خود را از شنیدن این خبر ابراز ندارم. هرچند که سال‌های اخیر کانون بیشتر از اهداف اصلی خویش دور شده، چاپخانه عظیم کانون فروخته شده و کانون از هدف آموزشی به تبلیغی گام می‌زند و کمیت جای کیفیت را گرفته است. متاسفم که در سال‌های گذشته فروشگاه‌های کانون بسته شد و کتاب‌های نویسندگان و مترجمان کانون از جمله کتاب‌های من بدون اجازه و بدون قرارداد از سوی کانون در فضای مجازی و سایت‌های دیجیتال عرضه شد. شگفتا کتاب‌هایم به صورت چاپی موجود نیست، اما علی‌رغم عدم قرارداد در سایت‌های مجازی از سوی کانون به فروش می‌رسد. این تنها نمونه‌ای است از اموری که کانون از اهداف خویش دور شده‌است.

امیدوارم در این تصمیم تجدید نظر شود:

خانم‌ها آقایان نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود. بگذارید این مرغک در روزهای دراز تابستان، در شب‌های سرد زمستان بخواند. بگذارید آگاهی و زیبایی در دل‌ها و اندیشه‌های کودکان پاک میهن ما نقش بندد.

نگذارید صدای مرغک کانون خاموش شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!