بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته


بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برنامهٔ تلویزیونی قدیمی و باسابقهٔ ماشین هفته هرسال فرش قرمزی را برای اهدای جوایز سالانهٔ خودروها به انتخاب رانندگان خود برگزار می‌کند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس، مصرف سوخت...

برنامهٔ تلویزیونی قدیمی و باسابقهٔ ماشین هفته هرسال فرش قرمزی را برای اهدای جوایز سالانهٔ خودروها به انتخاب رانندگان خود برگزار می‌کند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس، مصرف سوخت و البته لذت رانندگی، بررسی می‌شوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدل‌ها را در انواع کلاس‌ها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراس‌اوورهای بزرگ و پیکاپ‌ها انتخاب می‌کنند. پس‌ازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب می‌شود.

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برای انتخاب این خودروها از تجربیات شخصی کارکنان هم استفاده می‌شود اما تعصبات و علاقه‌های شخصی هیچ نقشی در انتخاب‌ها ندارند. به بیان ساده، خودروهایی که توسط ماشین هفته انتخاب می‌شوند، تمام ویژگی‌هایی که خریداران می‌خواهند را ارائه می‌کنند. امسال همچنین بخش جدید و مجزایی به خودروهای الکتریکی اختصاص پیدا کرده است تا به رشد روزافزون این خودروها پاسخ داده شود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال ۱۹۸۳ هرساله اهدا می‌شود. حال با این مقدمه سراغ معرفی بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ از نگاه رانندگان این برنامه می‌رویم.

بهترین سدان خانوادگی

هوندا سیویک

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

با توجه به اینکه این روزها سدان‌های سنتی کمتری تولید می‌شوند و اکثر خانواده‌هایی که خواهان این خودروها هستند سراغ نمونه‌های کوچک‌تر می‌روند، منطقی است که جایزهٔ بهترین سدان خانوادگی به نسل جدید معیار بخش سدان‌های کامپکت یعنی هوندا سیویک تعلق گیرد. نسل یازدهم سیویک به‌صرفه‌تر، کاربردی‌تر، شیک‌تر و حتی هیجان‌انگیزتر از همیشه به بازار آمده است.

بهترین سدان لوکس

مرسدس بنز S کلاس

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

ما سعی می‌کنیم در انتخاب بهترین خودروهای سال منطقی عمل کنیم و قیمت را هم در نظر بگیریم اما وقتی صحبت از تجمل می‌شود، تجربه نقش بسیار پررنگی خواهد داشت؛ بنابراین، از راه رسیدن یک مرسدس بنز S کلاس جدید تجربه‌ای است که ارزش انتخاب به‌عنوان بهترین را دارد. این خودرو با برخورداری تکنولوژی‌های جدیدی مثل ناوبری واقعیت افزوده، مجموع ۷۷ اینچ صفحه‌نمایش، بهترین متریالی که می‌توان در خودروها پیدا کرد و سیستم کنترل بدنهٔ E-Active، روی جاده تجربه‌ای را ارائه می‌کند که شبیه هیچ سدان بزرگ دیگری نیست.

بهترین سدان اسپرت

کادیلاک CT5-V و CT4-V بلک‌وینگ

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

امسال جایزهٔ بهترین سدان اسپرت ما به کادیلاک برای دو مدل بلک‌وینگ تعلق می‌گیرد. این شامل CT4-V با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۴۷۲ اسب بخاری و CT5-V با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۶۸ اسب بخاری می‌شود. هردوی این سدان‌ها با تنظیمات تعلیق مناسب پیست، امکان انتخاب گیربکس دستی و ترمزهای پرفورمنس بالا ارتقاء پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد جنرال موتورز هر وقت که بخواهد به‌راحتی می‌تواند پرفورمنسی در سطح جهانی ارائه کند.

بهترین کوپهٔ اسپرت

تویوتا GT86 و سوبارو BRZ

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برای دو سال پیاپی، جایزهٔ بهترین کوپهٔ اسپرت ما به تویوتا سوپرا تعلق گرفت. بله ژاپنی‌ها به کمک ب‌ام‌و نیاز داشتند اما این تیم گازو ریسینگ تویوتا بود که واقعاً توانست سوپرا را برنده کند. امسال آن‌ها مهارت‌های تیونینگ خود را روی کوپهٔ کوچک‌تر ۸۶ اعمال کردند و موفق به ساخت برندهٔ دیگری شدند که حالا با نام GR86 شناخته می‌شود. البته تویوتا یک‌بار دیگر با سوبارو همکاری کرده است و بنابراین، BRZ هم این جایزه را دریافت می‌کند. نسل دوم هردوی این کوپه‌های سبک‌وزن قدرت بیشتر، پرفورمنس بهتر و از همه مهم‌تر، شخصیت جذاب‌تری را به خود اضافه کرده‌اند.

بهترین خودروی پرفورمنس

پورشه ۷۱۸

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

بین تمام خودروهای پرفورمنسی که سوار شدیم، تجربهٔ رانندگی هیچ‌کدام بهتر از برندهٔ سال گذشته یعنی پورشه ۷۱۸ نبود. کوپهٔ کیمن و رودستر باکستر هردو به یک اندازه هیجان‌انگیز هستند و حتی فرقی ندارد که پشت فرمان باکستر پایه با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ ۳۰۰ اسب بخاری بنشینید یا با کیمن GT4 رانندگی کنید که از پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. خانوادهٔ ۷۱۸ همه‌چیز دارد ازجمله ارزش در برابر قیمت.

بهترین خودروهای الکتریکی

لوسید ایر

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

سدان لوکس لوسید ایر با نسخهٔ پرفورمنسی به میدان آمده است که ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت دارد و ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که بردی نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. اگر این رقم برای رفع نگرانی‌ها در مورد میزان پیمایش کافی نیست، نسخهٔ دیگری بنام رنج هم با برد ۸۴۰ کیلومتری ارائه می‌شود هرچند که تنها ۹۳۳ اسب بخار قدرت دارد!

ریویان R1T

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

یکی دیگر از خودروسازان الکتریکی جدید واقع در کالیفرنیا بنام ریویان پیکاپ میان سایزی را به بازار فرستاده که فقط برای قرار گرفتن در تیتر خبرها نیست بلکه چیزی را ارائه می‌کند که خریداران پیکاپ واقعاً به آن نیاز دارند. R1T حدود ۵ تن را یدک می‌کشد، به‌راحتی مسیرهای آفرودی را فتح می‌کند و حتی در جاده‌های پرپیچ‌وخم مثل یک سدان اسپرت رفتار می‌کند و همهٔ این‌ها در حالی است که از حداکثر برد ۵۰۰ کیلومتری برخوردار است.

فولکس‌واگن ID.4

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

فولکس‌واگن ID.4 یکی از شاسی‌بلندهای الکتریکی است که می‌خواهد اثبات کند تنها شاسی‌بلندی است که به آن نیاز دارید. این خودرو به‌عنوان یکی از اولین محصولات زیربرند ID فولکس‌واگن، در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود و از حداکثر ۴۲۰ کیلومتر برد برخوردار است. رانندگی این ماشین درست مثل شاسی‌بلندهای بنزینی است که به آن عادت کرده‌اید و مهم‌تر از همه، قیمتی در همان سطح هم دارد.

بهترین شاسی‌بلند کوچک

فولکس‌واگن تائوس

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

فولکس‌واگن برای ساخت شاسی‌بلندهای کوچکی که خیلی کوچک احساس نشوند فرمولی عالی دارد که نسبتاً ساده است: خودرو را بزرگ‌تر از تمام مدل‌های هم‌کلاس بسازید؛ اما تائوس را چیزی بیشتر از کابین جادار برندهٔ جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند کوچک ما کرده است. ظاهر شیک، تکنولوژی‌های فراوان و تجربهٔ رانندگی بسیار فراتر از چیزی که اکثر خریداران از یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت انتظار دارند هم در این راه به تائوس کمک کردند.

بهترین شاسی‌بلند میان سایز

نیسان پث‌فایندر

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

نیسان پث‌فایندر هم فقط به خاطر ظاهر زیبا و آفرودی نبود که توانست جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند میان سایز را کسب کند. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری ۲۸۴ اسب بخاری V6 اثبات‌شدهٔ نیسان حالا به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید متصل شده است که این ترکیب می‌تواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو همچنین از کابین مدرن، بسیار انعطاف‌پذیر، بادوام و پر از تکنولوژی هم برخوردار است که خانواده‌های امروزی خریدار شاسی‌بلند به دنبال آن هستند.

بهترین شاسی‌بلند بزرگ

جیپ گرند چروکی L

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برای سال‌ها، خانواده‌های رو به رشد علاقه‌مند به جیپ که به قابلیت‌های یک شاسی‌بلند سه ردیفه نیاز داشتند باید در محصولات برندهای دیگر جستجو می‌کردند اما درنهایت جیپ با گرند چروکی L به نیاز آن‌ها پاسخ داده است. این شروع نسل جدید WL از گرند چروکی محبوب است. نگران نباشید، تمام توانایی‌های آفرود افسانه‌ای قبلی به همراه پیشرانه‌های V6 و V8 همچنان وجود دارد و یک نسخهٔ پنج‌نفره هم ارائه می‌شود.

بهترین شاسی‌بلند لوکس

جنسیس GV80

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

در بخش لوکس بازار شاهد ظهور روند جدیدی هستیم که طی آن برندهای جدید جایگزین برندهای قدیمی می‌شوند. برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس در طول شیوع جهانی کرونا دو شاسی‌بلند کاملاً جدید را عرضه کرد که بهترین موقع برای انجام این کار نبود اما GV80 میان سایز کره‌ای‌ها در بین همهٔ شاسی‌بلندهای لوکسی که سال گذشته سوار شدیم درخشان‌ترین عملکرد را داشت که این گویای همه‌چیز است.

بهترین پیکاپ کامپکت

فورد ماوریک

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

یک سال پس از افزودن بخش پیکاپ‌های میان سایز به لیست جوایز ماشین هفته شاهد ظهور بخش جدید پیکاپ‌های کامپکت بودیم؛ بنابراین، اولین جایزهٔ بهترین پیکاپ کامپکت ما به فورد ماوریک تعلق می‌گیرد. ظاهر بزرگ و پیکاپ مانند ماوریک آن را از دیگر خودروهای جدید این سگمنت مثل هیوندای سانتا کروز متمایز می‌کند اما چیزی که واقعاً قاعدهٔ بازی را تغییر می‌دهد پیشرانهٔ هیبریدی استاندارد آن است. علاوه بر این، ویژگی‌های جالب فراوان و قیمت پایهٔ زیر ۲۰ هزار دلار نیز نه‌تنها ماوریک را در دسترس بسیاری از خریداران قرار می‌دهد بلکه آن را به خودروی پایهٔ جدیدی برای کل برند فورد تبدیل می‌کند.

بهترین پیکاپ میان سایز

نیسان فرونتیر

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

در ادامهٔ بازگشت نیسان به حال و هوای خشن و آفرودی، فرونتیر جایزهٔ بهترین پیکاپ میان سایز ما را از آن خود کرد. فرونتیر امسال یک تحول اساسی که خیلی به تعویق افتاده بود را تجربه کرد و از کهنه‌ترین پیکاپ این کلاس به مدرن‌ترین تبدیل شد. بااین‌حال، این هنوز هم یک پیکاپ میان سایز واقعی برای جماعت اهل وانت است. دو فاصلهٔ محوری مختلف، سامانهٔ چهارچرخ محرک اثبات‌شده و بیشترین قدرت در این کلاس با یک پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۱۰ اسب بخاری از ویژگی‌های فرونتیر جدید هستند.

بهترین پیکاپ فول سایز

فورد سری F

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

احتمالاً میدانید که یک فورد F150 تمام الکتریکی با نام لایتنینگ در راه است و این تنها یکی از دلایل انتخاب کل خانوادهٔ سری F به‌عنوان بهترین پیکاپ فول سایز سال ۲۰۲۲ است. آیا می‌خواهید از خشن‌ترین مسیرها عبور کنید؟ F150 رپتور وجود دارد که الهام‌بخش برندهای دیگر برای ارتقاء سطح توانایی‌های آفرود محصولات خود بوده است. به توانایی‌های آفرود بدون قربانی کردن ظرفیت بار یا یدک کشی نیاز دارید؟ پکیج ترمور وجود دارد که حتی برای نسخهٔ سوپر دیوتی هم قابل سفارش است یعنی پیکاپی که هنوز هم با ظرفیت بار ۳۵۶۰ کیلوگرم و یدک کشی نزدیک به ۱۷ تن، در صدر کلاس خود قرار دارد؛ بنابراین واضح است که فورد همچنان پیشتاز بخش پیکاپ‌های فول سایز محسوب می‌شود.

بهترین خودروی سال

فورد ماوریک

این شاید برای خیلی‌ها تعجب‌برانگیز باشد اما فورد ماوریک انتخاب ما برای بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ است زیرا ماوریک چیزی بیشتر از یک پیکاپ دیگر از فورد است. این خودرویی است که قاعدهٔ بازی را هم در بخش پیکاپ‌ها و هم خودروهای پایه تغییر می‌دهد. همه‌چیز از یک قوای محرکهٔ هیبریدی استاندارد شروع می‌شود. سیستمی که در قلب آن یک موتور ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسب بخاری قرار گرفته است که نه‌تنها ماوریک را به کم‌مصرف‌ترین پیکاپ بازار تبدیل می‌کند بلکه با مصرف ۵.۶ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در شهر، آن را در سطح بسیاری از خودروهای کوچک بازار قرار می‌دهد.

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

بااین‌وجود، ماوریک با برخورداری از یک اتاق بار ۱۳۷ سانتی‌متری، کابین راحت برای پنج نفر و ظرفیت یدک کشی تا ۹۰۰ کیلوگرم، هنوز هم به‌خوبی وظایف یک پیکاپ را انجام می‌دهد. بعلاوه، حتی با وجود استفاده از گیربکس CVT، سیستم احیای انرژی ترمزها یدک کشی را در سرپایینی‌ها بسیار دل‌پذیرتر می‌کند. برای کسانی که به دنبال توانایی‌های بیشتری هستند نیز یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود که امکان یدک کشی حداکثر ۱۸۰۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برای مسیرهای خارج از جاده نیز امکان سفارش پکیج FX4 وجود دارد که کمک‌فنرهای مونوتیوب، سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها، صفحات محافظ و لاستیک‌های آل‌ترین روی رینگ‌های ۱۷ اینچی را به همراه دارد. اتاق بار ماوریک هم به چندین قلاب برای اتصال طناب، پریزهای برق ۱۲ و ۱۱۰ ولتی، محفظهٔ اشیاء و حتی دربازکن بطری مجهز است. در داخل خودرو از متریال بادوام و منحصربه‌فرد و تکنولوژی‌های زیادی مثل نمایشگر لمسی هشت اینچی استاندارد استفاده شده و یک محفظهٔ اشیاء هم زیر صندلی عقب تعبیه شده است.

بهترین خودروهای سال 2022 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

و در آخر، قیمت پایهٔ زیر ۲۰ هزار دلار نیز ماوریک را در دسترس اکثر اقشار جامعه قرار می‌دهد. ارائهٔ یک پیکاپ واقعی برای عموم مردم که مصرف سوخت پایین دارد، راندن و پارک کردنش آسان است، ظاهر زیبایی دارد و دوست‌داشتنی است، دلایلی هستند که فورد ماوریک را به بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ به انتخاب رانندگان ماشین هفته تبدیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری