10 هزار پرستار فعال در دوران کرونا خانه نشین شده اند


10 هزار پرستار فعال در دوران کرونا  خانه نشین شده اند

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اکنون ۱۰ هزارنفر از نیروهای طرحی پرستاری خانه نشین شده اند،گفت: قانون تعرفه گذاری در انتظار اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،محمد میرزابیگی،رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری با اشاره به دوره پنجم فعالیت این سازمان، بیان داشت: در خصوص حقوق و معیشت اتفاقاتی در دولت قبل افتاد و از این دولت نیز انتظاراتی داریم.

وی ادامه داد:مهمترین بحث ورود به موضوع تعرفه گذاری بود که امروز به عملیاتی شدن آن رسیده ایم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه فرصت ورود به حاشیه سازی نداریم،گفت:کرونا فضایی ایجاد کرد و یک شبه قیامتی بود اما جامعه پرستاری دقیقه و ثانیه ای را تعطیل نکردند.

میرزابیگی با بیان اینکه این موضوع نشان از اوج کاری پرستاران دارد گفت: نه دور کار شدند و نه کاهش ساعت کاری داشتند.

وی ابراز کرد:موضوع بیوتروریسم و احتمال آن منتفی نیست و اگر این بوده باشد و در آینده بخواهد وجود داشته باشد باید خیلی دقیق تر و حساب شده تر به این موضوع پرداخته شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های نظام سلامت باید جدی تر تجهیز و ساماندهی شود،گفت:۱۰ هزار نیروی سلامت را خانه نشین کردیم و کمک رهبری به حوزه کرونا صرف چه شد؟ و باید این موضوع رسیدگی شود نه اینکه هزینه یاد شده صرف امور دیگر شود.

میرزابیگی با بیان اینکه پرستاران خیلی مادی گرایانه فکر نمی کنند،افزود: اما وقتی می بینند برای دیگران مانند معلمان و کارگران اقداماتی شده انتظاراتی دارند.

وی اضافه کرد:جامعه پرستاری اکنون می گوید اگر با فشار آوردن حق ما تامین شود ما نیز فشار بیاوریم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت:پرداخت فوق العاده خاص به پرستاران در دستور کار این سازمان قرار دارد و همان طور که برای پرداخت به دیگر گروهها پول بود برای پرداخت فوق العاده خاص پرستاران نیز اختصاص پیدا کند.

میرزابیگی با اشاره به موضوع عدم جذب بیش از ۱۷ هزار نیروی طرحی فعال در دوره کرونا، ابراز کرد:این تعداد در دوران سخت کرونا با اینکه طرح شان تمام شد اما مردانه ایستادند و تمدید طرح کردند اما حالا با آنها تسویه می کنند و اکنون ۱۰ هزار نفر از آنها خانه نشین شده اند.

وی با تاکید بر اینکه به جای خانه نشینی این افراد باید به عنوان قهرمان ملی شناخته شوند و این افراد باید سرکار برگردند، گفت: البته نمی دانم کی این موضوع محقق می شود اما محقق خواهد شد.

رئیس سازمان کل نظام پرستاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه زیاد به جامعه پرستاری،گفت:باید این ۱۷ هزار نفر جذب شوند و جنس شان برگزاری آزمون نیست و باید از آنها که خانه نشین شدند عذر خواهی شود.

میرزابیگی متذکر شد: باید استاندار واحد تدوین شود برای پرداخت فوق العاده خاص و بازگرداندن نیروهای طرحی دو هفته فرصت داده شد تا برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران بیان داشت: این قانون تقریبا به مرحله اجرا رسیده و آیین نامه های مربوطه تدوین شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه کای پرستاری تعریف شده است و ارزش نسبی در نظر گرفته شده،تصریح کرد:همه آیین نامه های مربوطه ابلاغ شده است؛اما هرفردی می تواند بهتر این موضوع را اجرا کند و طرحی بهتر ارائه کرد آن را می پذیریم اما باید مبتنی بر قانون باشد.

میرزابیگی با بیان اینکه بسته خدمتی مربوط به بخش بستری و بالینی است،گفت: هر بخش شرایط خاص خود را دارد و نحو محاسبه مربوط به خود را داراست.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری از سه ماه پایانی سال گذشته در نظر گرفته شده است، ادامه داد:از اول دیماه سال ۱۴۰۰ باید محاسبه شود و بودجه دیده شده و مجموع این ماهها باید پرداخت شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:طبق گفته رئیس جمهور و وزیر بهداشت باید از شهریور پرداخت شود که امیدواریم این عملی شود.

میرزابیگی پیشنهاد داد:ستاد ملی کرونا می تواند مصوبه ای مبنی بر برگشتن به سرکار نیروهای طرح پرستاری داشته باشد.

وی از کمبود ۱۰۰ هزار نیرو در نظام سلامت خبر داد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در