کشیش لبنانی: حضور در زیارت اربعین درک بهتری از مسیحیت به من داد


کشیش لبنانی: حضور در زیارت اربعین درک بهتری از مسیحیت به من داد

پدر نعمه صلیبا، کشیش لبنانی و پژوهشگر روابط اسلام و مسیحیت در برنامه «الوجه الاخر» درباره زیارت اربعین و اینکه چگونه زیارت اربعین موجب شد شناخت بهتری از مسیحیت داشته باشد ، صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر،نعمه صلیبا در برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر که به موضوع «اربعین حسینی ؛ یاری مظلومین و مبارزه با مستکبران» اختصاص داشت ، گفت: با زیارت اربعین مسیحیت خود را بهتر درک کردم، یعنی به دنبال اهمیت خدمت رسانی شدم، امروز لازم نیست انسان خودش را قربانی کند و بمیرد، بلکه باید از هر چیزی که او را از پروردگارش دور می کند ، بمیرد. در سه روزی که در طول مسیر زیارت اربعین بودم هیچ کسی از من نپرسید که کیستم و کسی از من نپرسید که چرا مسیحی هستم و چرا در زیارت اربعین در کنار مسلمانان حضور دارم، همه از من استقبال و پذیرایی کردند و عشق به حسین(ع) همه را متحد کرده بود.


صلیبا افزود : من ىر پیاده‌روی اربعین به سوی کربلا و در میان خیل عظیم عاشقان امام حسین فارغ از هر نژاد و قومیتی متوجه شدم که شخصیت امام حسین (ع) نزدیکی زیادی به درک مسیحی‌ها از شخصیت حضرت مسیح (ع) دارد. در طول سفر، شخصی به من پلاکی داد که روی آن نوشته شده بود «حب الحسین یجمعنا» ، خیلی ها معنی این کلمه را نمی فهمیدند و نمی دانستند چرا یک روحانی مسیحی برای زیارت اربعین آمده است ، زیرا در واقع ما با جدایی فکری و جدایی جامعه و جدایی مردم از یکدیگر پرورش یافته ایم اما با روابط اسلامی و مسیحی می توانیم پلها را بسازیم.
برنامه «الوجه الآخر» هر جمعه ساعت 20:30 به وقت مکه مکرمه (22 به وقت تهران) به صورت زنده از آنتن شبکه جهانی الکوثر پخش می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در