بررسی تاثیر یک دارو بر مهار پیشرفت سرطان ریه


بررسی تاثیر یک دارو بر مهار پیشرفت سرطان ریه

یک شرکت داروسازی آمریکایی از تولید دارویی خبر داد که میتواند خطر پیشرفت سرطان ریه را تا ۳۴ درصد کاهش داد.

بررسی تاثیر یک دارو بر مهار پیشرفت سرطان ریه

به گزارش ایران اکونومیست، شرکت داروسازی آمریکایی امژن اعلام کرد: در بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شد قرص لوماکراس (Lumakras) در مقایسه با شیمی درمانی خطر پیشرفت بیماری را در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ریه تا ۳۴ درصد کاهش میدهد.

این شرکت همچنین در حال آزمایش این موضوع است که آیا این دارو می تواند در مراحل اولیه بیماری موثر باشد یا خیر. همچنین ماه گذشته مطالعه دیگری روی این دارو همراه با ایمونوتراپی انجام گرفت که میزان بالایی از مسمومیت کبدی را نشان داد و به همین دلیل نیاز است تا مطالعه بیشتری انجام شود.

قرار است نتایج دقیقتر مطالعه انجام گرفته روی ۳۴۵ بیمار از جمله میانگین طول عمر بیمار بدون پیشرفت بیماری- مدت زمانی که روند تشدید بیماری آغاز میشود- در نشست سالانه انجمن اروپایی آنکولوژی (ESMO) در پاریس ارائه شود.

شرکت داروسازی امژن اعلام کرد: ۳۳ درصد از بیماران دریافت کننده این دارو عوارض جانبی جدی مانند اسهال و افزایش آنزیم های کبدی را تجربه کردند و این درحالیست که این آمار در بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار داشتند، ۴۰ درصد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دارو به گونه‌ای طراحی شده که شکل جهش یافته یک ژن موسوم به KRAS را هدف قرار میدهد که در حدود ۱۳ درصد از سرطان های ریه سلول غیر کوچک (NSCLC)، شایع ترین شکل بیماری، رخ میدهد و کمتر در برخی از تومورهای جامد دیده میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل