توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه مهمترین هدف قرارگاه اجتماعی البرز


توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه مهمترین هدف قرارگاه اجتماعی البرز

کرج- استاندار البرز گفت: افزایش رضایتمندی مردم بویژه در محله‌های محروم و گره گشایی از مشکلات دیرینه، بواسطه حضور و پویایی مدیران در مناطق مختلف استان، توفیق ارزشمندی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: البرز در حوزه اجتماعی با موضوعات متعددی مواجه است؛ همچنین در صورت عدم مدیریت صحیح با چالش‌های فراوانی در این راستا مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس ۶۶ محله کمتر برخوردار استان که مستعد بروز معضلات اجتماعی هستند، شناسایی شدند.

عبداللهی گفت: قرارگاه اجتماعی استان با کمیته‌های تخصصی و با عضویت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و نهادهای حمایتی، تشکیل شد.

وی افزود: استقرار ۴ زندان بزرگ که معضلاتی همچون سکونتگاه‌های غیررسمی را بدنبال داشته اند و مسبب مهاجرت افراد آسیب پذیر جامعه به این استان شده اند.

استاندار البرز گفت: قرارگاه اجتماعی هر هفته روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود و در تعاقب آن چهارشنبه‌های جهادی با هدف برپایی میز خدمت در محله‌های هدف، نتایج ارزشمندی در پی داشته است.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم این قرارگاه، راه اندازی اردوگاه‌های ماده ۱۶ و جمع آوری بیش از هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر و رسیدگی به مطالبات مردمی مبنی بر اشتغال و حمایت‌های ویژه، منتج به کاهش ۲۰ درصدی مجموع جرایم در استان شده است.

عبداللهی گفت: این امر در شرایطی حاصل شده که میانگین رشد جرایم در کشور، افزایشی بوده است بنابراین عملکرد و اهتمام البرز می‌تواند الگو و شاخص باشد.

وی افزود: افزایش رضایتمندی مردم بویژه در محله‌های محروم و گره گشایی از مشکلات دیرینه، بواسطه حضور و پویایی مدیران در مناطق مختلف استان، توفیق ارزشمندی محسوب می‌شود.

استاندار البرز با بیان اینکه توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه مهمترین هدف قرارگاه اجتماعی استان البرز است، گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی از محله‌های کم برخوردار و افزایش رضایتمندی مردم، بر این باور هستم که شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا