دستور اژه‌ای برای رفع مشکلات یک کارخانه قدیمی در شیراز


دستور اژه‌ای برای رفع مشکلات یک کارخانه قدیمی در شیراز

دادستان کل کشور با اشاره به تعطیلی ۱۶ ساله کارخانه آی‌تی‌آی و مسائل و مشکلات فراوان و پیچیده‌ای که این کارخانه با آن‌ها مواجه است، گفت: در حال حاضر کارخانه آی‌تی‌آی به میزان قابل توجهی بدهکار است و بانک‌ها نیز برخی از اموال این کارخانه را توقیف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی در امر حمایت از تولید داخلی و اشتغال‌زایی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی، به دستور خود خطاب به دادستان کل کشور برای پیگیری رفع مشکلات یک کارخانه قدیمی در شیراز اشاره کرد و پس از توضیحات ارائه شده از ناحیه دادستان کل کشور، بر اهتمام و مداومت جهت پیگیری رفع مسائل این واحد تولیدی تاکید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: پیرو نامه مشترک استاندار و رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و ارجاع این نامه از سوی رئیس عدلیه به دادستان کل کشور، هفته گذشته در راستای پیگیری مشکلات این کارخانه و همچنین بررسی سایر مسائل قضایی استان فارس، سفری به استان فارس داشتیم و با افراد ذی‌سهم در کارخانه اعم از دستگاه‌ها و اشخاص، جلساتی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۶ ساله کارخانه آی‌تی‌آی و مسائل و مشکلات فراوان و پیچیده‌ای که این کارخانه با آن‌ها مواجه است، گفت: در حال حاضر کارخانه آی‌تی‌آی به میزان قابل توجهی بدهکار است و بانک‌ها نیز برخی از اموال این کارخانه را توقیف کرده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به بررسی ۵ راهکار جهت حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی و تصویب یکی از این راهکار‌ها گفت: مقرر شد که در اولین فرصت، حسابرسی‌ها و کارشناسی‌ها در مدت زمان معین با نظارت اداره بازرسی، دادستانی، استانداری و سایر بخش‌های مرتبط در استان فارس برگزار و این کارخانه به مزایده گذاشته شود؛ لازم به ذکر است که شرط انجام این مزایده و واگذاری، «عدم تغییر کاربری کارخانه» است.

وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از ایجاد وقفه در حل مشکلات کارخانه آی‌تی‌آی، «زمانبندی» برای انجام امور تصویب شده لحاظ گردید و مسئول هر بخش نیز معین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مقرر شد که سرنوشت این کارخانه تا پایان سال روشن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان