اینتل در واکنش به احتمال توقف تولید گرافیک‌های Arc: شایعات این‌چنینی به هیچ‌کس کمک نمی‌کند


اینتل در واکنش به احتمال توقف تولید گرافیک‌های Arc: شایعات این‌چنینی به هیچ‌کس کمک نمی‌کند

رئیس تیم GPU در اینتل پایان کار گرافیک‌های سری آرک را به‌طور غیرمستقیم تکذیب کرده و گفته است شایعه‌های این‌چنینی به هیچ‌کس کمک نمی‌کند.

راجا کودوری، رئیس تیم GPU در اینتل، پس از چند بار تأخیر در عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی سری آرک آلکمیست سرانجام به این موضوع واکنش نشان داده است. کودوری می‌گوید اینتل به‌سختی در تلاش است تا گرافیک‌های سری آرک را دردسترس قرار دهد، بااین‌حال موانع موجود در مسیر تولید بیشتر از حد انتظار بود.

به گفته‌ی راجا کودوری مشکلات به پایان رسیده و کارت گرافیک رده‌بالای Arc A770 هم‌اکنون در حال گذراندن آزمون‌های اعتبارسنجی در آزمایشگاه‌های اینتل است تا برای عرضه آماده شود.

اینتل در واکنش به احتمال توقف تولید گرافیک‌های Arc: شایعات این‌چنینی به هیچ‌کس کمک نمی‌کند

کارت‌های گرافیک سری آرک در دوران پرچالشی از راه می‌رسند. بازار کارت گرافیک پر از محصولات دست دوم است و انویدیا و ای‌ام‌دی پس از رونمایی گرافیک‌های جدیدشان قیمت محصولات سری RTX 3000 و Radeon RX 6000 را کاهش می‌دهند.

یکی از مزایای گرافیک‌های سری آرک، قیمت آن‌ها است. اینتل به‌خوبی می‌داند بازار دو قطبی کارت گرافیک در ابتدا توجه زیادی به محصولات سری آرک نشان نمی‌دهد، بنابراین با قیمت‌گذاری منطقی به‌دنبال جلب توجه گیمرها است. انویدیا و AMD احتمالاً به‌این‌زودی‌ها گرافیک میان‌رده‌ی خوش‌قیمت معرفی نمی‌کنند و سال آینده سراغ عرضه‌ی چنین محصولاتی می‌روند.

هفته‌ها است شایعه‌هایی درباره‌ی پایان کار گرافیک‌های سری آرک می‌شنویم. گفته می‌شود تولید این گرافیک‌ها ضرر زیادی به اینتل می‌زند و این ضرر در آینده‌ای نزدیک به سود تبدیل نخواهد شد. راجا کودوری می‌گوید شایعه‌های این چنینی نه به تیم اینتل کمک می‌کند و نه به جامعه‌ی پی‌سی. او به‌طور غیرمستقیم اعلام کرده است که اینتل قصد دارد به تولید گرافیک‌های سری آرک ادامه دهد. کودوری می‌گوید موانع بیشتر از پیش‌بینی‌ها بودند، «اما ما با اصرار ادامه دادیم.»

اینتل به‌تازگی مشخصات فنی گرافیک‌های سری آرک را اعلام کرده است. مدل پرچم‌دار که Arc A770 نام دارد مجهز به تراشه‌ی ACM-G10 است و ۳۲ هسته‌ی مبتنی‌بر معماری Xe (معادل ۴٬۰۹۶ پردازنده‌ی جریانی) دارد که با فرکانس ۲٬۱۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌‌کنند. اینتل می‌گوید A770 مجهز به هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با حداکثر پهنای باند ۵۶۰ گیگابایت‌برثانیه است.

اینتل پیش‌تر گفته بود گرافیک‌های سری A7 را تا پیش از پایان تابستان عرضه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا