برپایی 110 غرفه صنایع‌ دستی ویژه اربعین در ایلام


برپایی 110 غرفه صنایع‌ دستی ویژه اربعین در ایلام

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ایلام گفت: بزرگترین غرفه‌های صنایع‌ دستی و سوغات محلی به‌مناسبت اربعین در مسیر اصلی تردد زائران در شهر ایلام برپا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فرزاد شریفی از برپایی بزرگترین غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی به‌مناسبت اربعین در مسیر اصلی تردد زائران در شهر ایلام خبر داد و گفت: این نمایشگاه به‌ منظور برگشت زائران از کربلا و مراسم اربعین برنامه‌ریزی شده و بازده زمانی نمایشگاه برای چند روز قبل و بعد از اربعین مشخص شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام ادامه داد: در شهرستان‌های ایلام 40 غرفه، مهران 15 غرفه، چرداول 14 غرفه، دهلران 30 غرفه، سیروان هفت غرفه و ایوان چهار غرفه برپا شده است وعلاوه بر غرفه‌های صنایع‌ دستی، 6 سیاه چادر برای معرفی سوغات محلی و شیرینی‌های سنتی و همچنین غرفه اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری فعال هستند.

وی همچنین بیان کرد: اولویت غرفه‌ها بیشتر به کارگاه‌های تولیدی، برنددار و بسته‌بندی شده اختصاص دارد تا بتوانند صنایع‌ دستی را بهتر معرفی کنند، البته صنایع‌ دستی کوچک و خرد هم در این غرفه‌ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم برای حضور در نمایشگاه‌های بزرگ‌تر را کسب کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه مسئولان قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع‌ دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به مسافران، زمینه فروش صنایع‌ دستی تولیدی را فراهم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر