پیش بینی هواشناسی، 21 شهریور 1401


پیش بینی هواشناسی، 21 شهریور 1401

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در شش استان همچنین کاهش دما در شمال کشور از روز چهارشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۵ شهریور ) خبر داد. 1 اجتماعی 1401/06/21

رگبار و وزش باد شدید در ۶ استان/ کاهش دما در شمال کشور از چهارشنبه

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز دوشنبه (۲۱ شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و گیلان بارش پراکنده و خفیف رخ می‌دهد و در این روز در برخی نقاط کرمان، جنوب یزد، شرق فارس، شمال هرمزگان و سه‌شنبه (۲۲ شهریورماه) در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت و از چهارشنبه بعدازظهر (۲۳ شهریورماه) تا روز جمعه (۲۵ شهریورماه) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این نواحی، ابتدا در استان‌های اردبیل، گیلان و به‌تدریج مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و برخی نقاط جنوب غرب کشور امروز وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه نیز شرایط برای تولید گردوخاک روی عراق و انتقال آن به شهرهای غربی و جنوب غربی به‌ویژه نوار غربی کشور مهیا می‌شود که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۳ شهریور) کمی ابری گاهی وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید