گرامیداشت محمدعلی موحد در رادیو فرهنگ


گرامیداشت محمدعلی موحد در رادیو فرهنگ

برنامه رادیویی «با فرزانگان فرهنگ» شخصیت محمدعلی موحد، شاعر و نویسنده پیشکسوت را از زوایای مختلف علمی، ادبی و فرهنگی بررسی می‌کند.

گرامیداشت محمدعلی موحد در رادیو فرهنگ

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، در برنامه این هفته فرزانگان فرهنگ که سه شنبه، ۲۲ شهریور ماه پخش می شود، شخصیت پژوهشی محمدعلی موحد از زوایای مختلف علمی و ادبی و فرهنگی با حضور و همراهی محقق و مصحح مدیر موسسه میراث مکتوب، اکبر ایرانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

گرامیداشت محمدعلی موحد که مدتی است از رادیو فرهنگ با همراهی چهره‌های تابناک ادب و فرهنگ پخش می شود، بعد از وقفه‌ای کوتاه با سخنان مدیر موسسه میراث مکتوب، اکبر ایرانی ادامه پیدا می کند.

فرزانگان فرهنگ برنامه‌ای با قدمت ۲۴ ساله است که سه شنبه ها از رادیو فرهنگ پخش می شود. این برنامه در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ تهیه شده است که پس از پایان هر دوره گرامیداشت، آئین گرامیداشت حضوری شخصیت مورد بحث در برنامه از سوی رادیو فرهنگ و معاونت صدا برگزار می شود.

تهیه و تالیف این برنامه بر عهده سید محمدحسینی باغسنگانی است و بهروز رضوی روایتگر برنامه است.

محمدحسینی باغسنگانی، مولف و تهیه‌کننده این مجموعه برنامه درباره این دوره از برنامه گفت: در این مجموعه، مهمانانی از کشورهای مختلف حضور دارند که به تک‌نگاری شخصیت ادبی و فرهنگی دکتر موحد می‌پردازند.

محمد علی موحد متولد سال ۱۳۰۲ در تبریز است که از سال ۱۳۲۹ در شرکت نفت آبادان مشغول به کار شده و پس از خلع ید انگلیسی‌ها در سال ۱۳۳۲، سردبیری روزنامهٔ شرکت نفت را بر عهده می گیرد.

موحد آثار تالیفی و ترجمه بسیاری در زمینه های تاریخی و ادبی از خود به جای گذاشته که از آن جمله می توان به دو اثر "خواب آشفته نفت" و "ملی کردن و غرامت/ درس هایی از داوری های نفتی" در زمینه تاریخ نفت ایران اشاره کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، برنامه «با فرزانگان فرهنگ» سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۰ از رادیو فرهنگ به روی آنتن می رود. این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است.

برنامه با فرزانگان فرهنگ بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی