ویندوز 10 روی آی‌پد پرو اپل مجهز به تراشه M1 با موفقیت اجرا شد!


ویندوز 10 روی آی‌پد پرو اپل مجهز به تراشه M1 با موفقیت اجرا شد!

تعدادی از علاقه‌مندان به ویندوز 10 مایکروسافت موفق به راه‌اندازی این سیستم‌عامل روی تبلت آی‌پد پرو اپل مجهز به تراشه M1 شدند. این افراد پس از راه‌اندازی سیستم‌عامل مایکروسافت روی تبلت اپل اقدام به اجرای تست بنچمارک گیک‌بنچ در این گجت کردند. در...

تعدادی از علاقه‌مندان به ویندوز 10 مایکروسافت موفق به راه‌اندازی این سیستم‌عامل روی تبلت آی‌پد پرو اپل مجهز به تراشه M1 شدند. این افراد پس از راه‌اندازی سیستم‌عامل مایکروسافت روی تبلت اپل اقدام به اجرای تست بنچمارک گیک‌بنچ در این گجت کردند. در نتیجه آی‌پد پرو در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 1522 و 5073 را کسب کرد. این امتیازات به‌ترتیب معادل حدودا 90 و 70 درصد عملکرد دستگاه با سیستم‌عامل بومی اپل هستند.

شایان به ذکر است که در این سناریو، ویندوز 10 روی آی‌پد پرو نصب نشده و به منظور اجرای این سیستم‌عامل روی تبلت اپل از یک ماشین مجازی با نام UTM استفاده شده است. این ماشین بر پایه فناوری QEMU عمل نموده و به کاربران امکان می‌دهد تا بدون جیلبریک دستگاه، سیستم‌عامل‌های ویندوز یا لینوکس را روی آی‌فون‌ یا آی‌پد خود اجرا نمایند. این برنامه هم‌اکنون با macOS نیز سازگاری دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی ارائه شده توسط UTM این ماشین مجازی در مجموع با بیش از 30 پردازنده مختلف شامل x86_64، AMR64 و RISC-V سازگاری دارد. بعلاوه این ماشین از سایر معماری‌های پشتیبانی‌کننده از iOS 11 و نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل موبایلی اپل نیز پشتیبانی می‌کند. در عین‌حال این ماشین مجازی از صفحه‌کلید، موس، تاچ‌پد، قلم اپل پنسیل، گیم‌پد و سایر دستگاه‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

ویندوز 10 روی آی‌پد پرو اپل مجهز به تراشه M1 با موفقیت اجرا شد!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه