بیش از کل مالیات وصولی، معافیت مالیاتی داشته ایم


بیش از کل مالیات وصولی، معافیت مالیاتی داشته ایم

وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از کل میزان مالیات وصولی، معافیت مالیاتی برای کمک به شرکت‌های صادراتی و مناطق محروم داشته ایم.

آقای احسان خاندوزی گفت: در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ابتدا دستور کار در خصوص تعدیل قیمت پروژه‌های عمرانی دغدغه‌های بخش خصوصی مطرح شد که توضیحات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شد. این که اختلاف نظر وجود داشت بنا شد در یک کمیته مشترک فنی در مورد تعدیل قیمت پروژه‌ها در سه ماه سوم و چهارم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی شود و مجدد جلسه‌ای داشته باشیم.

او گفت: دستور دوم نیز درمورد مقررات فعلی و پیش رو که از سوی سازمان امور مالیاتی در مواجه با فعالان اقتصادی اتخاذ شده، بود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان معادل مالیات اخد نشده از محل معافیت‌های قانونی بود که دولت برای شرکت‌های صادراتی و مناطق محروم اعمال کرد و مقایسه مالیات وصولی ۱۴۰۰ حاکی از این است که بیش از کل میزان مالیات وصولی، معافیت مالیات برای کمک به این بخش‌ها داشته ایم.

خاندوزی می‌گوید: راهبرد دولت سیزدهم این است که فشار بر فعالان رسمی و قانونمند کشور کاهش پیدا کند یکی از اقدامات اخیر این بود که از بین یک میلیون شرکت فعال بیش از ۳۵۰ هزار اظهارنامه دریافت کرده ایم. با شناسایی بخش‌های که اظهارنامه نداشته اند امیدواریم که بار فشار مالیاتی بر قانون مداران کاهش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر