کشف یک گنجینه قدیمی و ارزشمند، آن هم در کف آشپزخانه‌!


کشف یک گنجینه قدیمی و ارزشمند، آن هم در کف آشپزخانه‌!

بازسازی خانه‌ای قدیمی در شمال انگلستان، به کشف یک گنجینه ارزشمند انجامید؛ صدها سکه طلا به ارزش تقریبی 300 هزار دلار که ماه آینده به حراج گذاشته خواهند شد.هنگام نوسازی یک خانه قدیمی در یورک‌شایر شمالی، ساکنان آن زیر کف سیمانی آشپزخانه، فنجانی سفالی...

بازسازی خانه‌ای قدیمی در شمال انگلستان، به کشف یک گنجینه ارزشمند انجامید؛ صدها سکه طلا به ارزش تقریبی 300 هزار دلار که ماه آینده به حراج گذاشته خواهند شد.

هنگام نوسازی یک خانه قدیمی در یورک‌شایر شمالی، ساکنان آن زیر کف سیمانی آشپزخانه، فنجانی سفالی را پیدا کردند که حاوی بیش از 260 سکه طلا، متعلق به سال‌های 1610 تا 1727 میلادی بود. در توصیف ارزشمند بودن این گنجینه همین بس که طبق اعلام خانه حراج Spink Son، این بزرگ‌ترین گنج کشف شده از سکه‌های طلای انگلیسی قرن هجدهم در بریتانیا است.

کشف یک گنجینه قدیمی و ارزشمند، آن هم در کف آشپزخانه‌!

ارزش این سکه‌ها به قیمت روز، حدود 100 هزار پوند تخمین زده می‌شود؛ ولی انتظار می‌رود در حراج پیش‌رو، قیمت این گنجینه به 250 هزار پوند (290 هزار دلار) هم برسد. به گفته‌ی حراج‌گر Spink Son، گرگوری ادموند:

این یک کشف فوق‌العاده و غیرمنتظره از جایی است که کسی فکرش را نمی‌کرد. تاکنون چیزی شبیه به این در تاریخ باستان شناسی بریتانیا کشف نشده بود.

به احتمال قریب به یقین، این سکه‌های باستانی متعلق به جوزف و سارا فرنلی-میسترز بودند که در سال 1694 ازدواج کردند. بر اساس بیانیه Spink Son، میسترز یک خانواده بازرگان پرنفوذ در قرن‌های شانزدهم تا هجدهم میلادی بود.

آن‌ها در تجارت سنگ آهن، الوار و زغال سنگ فعالیت داشتند و تعدادی از آن‌ها در قرن هجدهم، به کرسی قانون‌گذاری هم رسیدند. اما این خانواده پس از مرگ چند تن از اعضایش، رو به افول گذاشت و احتمالا به همین دلیل بود که این گنجینه به حال خود رها شد.

ادموند در این‌باره می‌گوید: مشخص است که جوزف و سارا به بانک تازه تاسیس انگلستان اعتماد نداشتند؛ زیرا تصمیم گرفتند مقدار زیادی از سکه‌های دوران جنگ داخلی انگلیس و پیش از آن را نزد خود نگه دارند. اما اینکه چرا هرگز به سراغ این گنجینه پنهان شده در کف خانه نرفتند، یک علامت سوال بزرگ دارد!

منبع :cnn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا