ابراز نگرانی شدید کاخ سفید از رابطه چین و روسیه


ابراز نگرانی شدید کاخ سفید از رابطه چین و روسیه

اقتصادنیوز: چین، روسیه و ایران بزرگترین دشمنان آمریکا به طور فزاینده‌ای در حال متحد شدن به روش‌هایی هستند که می‌تواند اهداف ایالات متحده را تضعیف کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن از تقویت بی سابقه روابط میان مسکو و پکن به خصوص در دوره حمله روسیه به اوکراین نگران است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که غرب در تلاش است تا رقیبان قدرتمندی نظیر روسیه و چین را با اعمال تحریم‌ها از بین ببرد.

توافق جدید چین و روسیه برای پرداخت پول گاز به یوآن و روبل

پیشتر نیز وبگاه خبری «آکسیوس» در تحلیلی نوشت چین، روسیه و ایران بزرگترین دشمنان آمریکا به طور فزاینده‌ای در حال متحد شدن به روش‌هایی هستند که می‌تواند اهداف ایالات متحده را تضعیف کند.

در ادامه این گزارش در اشاره به رزمایش چین و روسیه آمده «نیروهای روسیه و چین تمرینات نظامی بزرگی را روز پنجشنبه در شرق دور روسیه آغاز کردند» و سپس ادعا شده روسیه اولین محموله پهپادی خود از ایران برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین را دریافت کرده است.

به ادعای این گزارش، این‌ها تنها جدیدترین نمونه‌های یافتن اهداف مشترک از سوی دشمنان اصلی ژئوپلیتیکی آمریکاست. به نوشته آکسیوس، یک دیپلمات چینی در اشاره به روابط کشورش با کشورهایی مثل ایران و روسیه گفت طبیعی است که کشورهایی که با تحریم و فشار از سوی ایالات متحده مواجه هستند، به هم نزدیکتر شوند.

به ادعای یک مقام غربی، «در حالی که روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف در گذشته همکاری کرده‌اند، اختلاف نظراتی هم داشته اند. حالا رابطه آن‌ها ویژگی راهبردی‌تر به خود می‌گیرد زیرا روسیه به ایران بیش از قبل نیاز دارد».

طبق این گزارش، در همین حال خرید نفتی چین از ایران به حفظ اقتصاد ایران کمک می‌کند و اهرم فشار آمریکا بر تهران را کاهش می‌دهد. دو کشور ماه ژانویه اعلام کردند که در حال ورود به مرحله اجرای توافق همکاری اقتصادی و امنیتی ۲۵ ساله هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در