شوک شکست گرایی در فینال بلگراد؛ سومین طلای کاکو نقره شد! / ساروی برنز گرفت اما لبخند هم نزد / باخت عجیب ایران به حریف چینی! / تیم بنا از سکو افتاد!


شوک شکست گرایی در فینال بلگراد؛ سومین طلای کاکو نقره شد! / ساروی برنز گرفت اما لبخند هم نزد / باخت عجیب ایران به حریف چینی! / تیم بنا از سکو افتاد!

مسائل داوری به سبک همیشگی فیلا ، در این مسابقه هم به چشم آمد اما اگر گرایی با درایت و استراتژی بهتری به تشک گام می‌گذاشت، با سومین طلای پیاپی به شیراز برمی‌گشت. شاید این تجربه بزرگ، طلای المپیک پاریس را برای گرایی تضمین کند.

نابغه وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران و دنیا و همچنین دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک طی یکسال اخیر، در دیدار فینال قهرمانی جهان مقابل حریف خود از صربستان میزبان ، تن به شکست داد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، در دیدار نهایی مقابل میت نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان به روی تشک رفت و در شرایطی که ۴ بر صفر از حریف خود پیش بود، در ۳ دقیقه دوم ۵ امتیاز از دست داد و در نهایت با شکست ۵ بر ۴ به مدال نقره جهان بسنده کرد.

۳ دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه ۴ بر صفر به سود گرایی به پایان رسید که ۲ امتیاز آن پس از درخواست چلنج گرایی از کادر فنی به کشتی‌گیر ایران داده شد. گرایی در شرایطی تن به این شکست داد که سعی داشت همچون مبارزه‌های پیشین خود خیلی زود حریف صرب را با حملات مداوم خود از پیش رو بردارد اما آنالیز بسیار خوب گرایی از سوی صرب‌ها باعث شد گرایی در اجرای کنده فرنگی و کمرگیری از حریف ناکام بماند و در نهایت میدان مبارزه را با شکست عجیب ترک کند.

مسائل داوری به سبک همیشگی فیلا ، در این مسابقه هم به چشم آمد اما اگر گرایی با درایت و استراتژی بهتری به تشک گام می‌گذاشت، با سومین طلای پیاپی به شیراز برمی‌گشت. شاید این تجربه بزرگ، طلای المپیک پاریس را برای گرایی تضمین کند.

گرایی در آغاز وقت دوم قصد کمرگیری داشت که با اشتباهی خطرناک در خاک قرار گرفت و اجازه زدن سوبلس را به نمس نداد اما حریف صربستانی ۲ امتیاز گرفت. در ادامه نمس صربستانی که در وقت دوم با برنامه و با آنالیز دقیق گرایی پای به تشک گذاشته بود یک امتیاز پوئن اخطار را گرفت و با اجرای بارانداز، امتیاز خود را به ۵ رساند.

قهرمان المپیک در ادامه چند مرتبه اقدام به کمرگیری کرد و نا موفق بود و حتی داوران می‌توانستند اخطار به حریف صربستانی بدهند که این کار را نکردند. در ثانیه‌های پایانی دیگر رمقی برای نماینده کشورمان باقی نمانده بود و در نهایت این مبارزه را با نتیجه ۵ بر ۴ واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

نمس با کسب این طلا، چهارمین طلای صربستان را در پیکارهای قهرمانی جهان کسب کرد.

شوک شکست گرایی در فینال بلگراد؛ سومین طلای کاکو نقره شد! / ساروی برنز گرفت اما لبخند هم نزد / باخت عجیب ایران به حریف چینی! / تیم بنا از سکو افتاد!

گرایی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۶۷ کیلوگرم که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل هان سو ریو دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره جهان از کره جنوبی به روی تشک رفت و در حالیکه ۵ بر یک از حریف خود پیش بود، هان سو ریو پس از اجرای فن گرایی، به دلیل احساس درد از ناحیه دنده حاضر به ادامه مبارزه نشد تا گرایی با کسب این پیروزی راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی نیز مقابل جونی ختسوریانی از گرجستان در همان تایم نخست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و اولین فینالیست ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

پیش از این علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم با شکست مقابل حریفی از چین از رسیدن به مدال برنز جهان بازماند و به عنوان پنجمی بسنده کرد. همچنین محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم تادقایقی دیگر برای کسب مدال برنز جهان برابر متهان باشار از ترکیه به میدان می‌رود.

همچنین در جریان رقابت‌های ۲ وزن پایانی، امین میرزازاده در سنگین وزن راهی فینال شد و فردا شب(سه‌شنبه) آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌هاست که برای کسب مدال طلای جهان برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه به میدان می‌رود. مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

تاکنون در مجموع، پویا دادمرز در ۵۵، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا مختاری در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷، پژمان پشتام در ۸۲ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم، ۷ نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که با نمایشی دور از انتظار با شکست برابر رقبای خود از رسیدن به مدال بازماندند.

برنز ساروی برای دست خالی برنگشتن به آمل!

محمدهادی ساروی دارنده آملی مدال طلای جهان و برنز المپیک و آخرین نماینده ایران در ۴ وزن دوم، در دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم برابر متهان باشار دارنده ۲ مدال طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز جهان شد.

ساروی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رستم آساکالوف کشتی‌گیر ۳۸ ساله ازبکستان و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان، با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله برابر آرتورالسکانیان کشتی‌گیر کهنه‌کار ارمنستانی و دارنده یک طلا، یک نقره و یک برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ نقره جهان، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

رده‌بندی کشورها در کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲

در پایان مسابقات ۸ وزن فرنگی؛ تا اینجا تیم صربستان با ۱۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با ۹۲ امتیاز، گرجستان با ۶۶ امتیاز و ایران با ۶۱ امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

آذربایجان در دو وزن باقی‌مانده با داشتن دو کشتی‌گیر در گروه بازنده‌ها، شانس رسیدن به ۲ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد و ترکیه نیز با یک فینالیست دیگر یعنی کایالپ از ترکیه مدعی کسب عنوان قهرمانی جهان است.

ایران نایب قهرمان دوره قبل جهان نیز با داشتن تنها یک فینالیست دیگر، شانسی برای ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم این رقابت‌ها را ندارد. این در حالی است که با توجه به غیبت روسیه به عنوان قهرمان دوره قبل جهان در این رقابت‌ها، ایران پیش از این رقابت‌ها بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی جهان در صربستان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...