زائران در مراکز اقامتی شهرستان مریوان اسکان داده شدند


زائران در مراکز اقامتی شهرستان مریوان اسکان داده شدند

زارعی‌کوشا گفت: با بستن مرز از سوی ستاد اربعین تعداد زیادی از زائران حسینی اسکان داده شدند.

به‌ گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در بازدید از وضعیت اسکان و خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی که با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد، اظهار کرد: کارهای زیرساختی مناسبی در محورهای مواصلاتی مسیرهای منتهی به مریوان و در پایانه مرزی باشماق برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی صورت گرفته است.
استاندار کردستان خدمت‌رسانی و میزبانی از زائران سرور و سالار شهیدان را افتخاری برای مردم کردستان به‌ویژه مردم سلحشور مریوان عنوان کرد و افزود: استان کردستان تجربه سفرهای نوروزی را با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشت و انتظار می‌رود این‌بار نیز در میزبانی مناسب از این مهمانان ویژه سنگ تمام بگذارند.
زائران اربعین حسینی دغدغه‌ای برای اسکان نداشته باشند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این بازدید با بیان اینکه تمام اقدامات و امکانات برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران مهیا شده است، گفت: زائران اربعین
حسینی در شهرستان مریوان دغدغه‌ای برای اسکان نداشته باشند.
یعقوب گویلیان اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده زوار حسینی از سفر به کردستان و مراجعه به مرز باشماق مریوان برای مشرف شدن به عتبات عالیات، مراکز اقامتی دارای مجوز استان تجهیز شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: ۱۶ مدرسه، دو سالن ورزشی، زائر‌سرای سپاه و حسینیه نیز با همکاری اعضای ستاد اربعین و با ظرفیت دوهزار نفر به‌صورت رایگان برای اسکان و اقامت زائران گرامی آماده‌سازی شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: طرح بازدید از تأسیسات گردشگری استان اعم از هتل‌ها، واحدهای‌ اقامتی، رستوران‌های بین‌‌راهی، مهمانپذیرها و سفره‌خانه‌های سنتی توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌‌کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت آغاز شده و تا پایان ایام اربعین با جدیت ادامه دارد.
گویلیان یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده مشکلی برای خدمات‌دهی و اسکان زائران اربعین حسینی در شهرستان‌های مریوان و سنندج وجود ندارد و امیدواریم استان کردستان آن‌گونه که شایسته است میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشد.
پایان پیام/704

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی