آمریکا در اطراف روسیه آزمایشگاه های زیستی مخفی دارد


مقامات روسیه مدعی شدند ایالات متحده در اطراف این کشور مجموعه آزمایشگاه های زیستی تاسیس کرده است که فعالیت های این مراکز، مردم روسیه را به خطر می اندازد. بر این اساس گفته شد بیش از ۳۰ آزمایشگاه زیستی فقط در اوکراین...

آمریکا در اطراف  روسیه آزمایشگاه های زیستی مخفی دارد

مقامات روسیه مدعی شدند ایالات متحده در اطراف این کشور مجموعه آزمایشگاه های زیستی تاسیس کرده است که فعالیت های این مراکز، مردم روسیه را به خطر می اندازد. بر این اساس گفته شد بیش از ۳۰ آزمایشگاه زیستی فقط در اوکراین قرار دارند.

به گزارش سیناپرس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت شبکه آزمایشگاه ‌های زیستی ایالات متحده در اطراف روسیه برای جمعیت این کشور خطرآفرین است.

به گفته مقامات روس، شبکه آزمایشگاه ‌های زیستی ایجاد شده توسط ایالات متحده در اطراف کشور ما تهدیدی برای ایمنی جمعیت است. بیش از ۳۰ مورد از این آزمایشگاه ها تنها در اوکراین وجود داشت.

در طول عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حقایق بسیاری فاش شد که تأیید می ‌کند این آزمایشگاه‌ ها اجزای سازنده خود را توسعه داده‌اند. موضوع بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این آزمایشگاه های زیستی سلاح‌ های بیولوژیکی و نحوه انتشار و ارسال ان ها را بررسی می کنند.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود که در جریان عملیات نظامی ارتش این کشور در اوکراین، نیروهای روسی شواهدی را کشف کردند که حاکی از پاکسازی اضطراری رژیم کی ‌یف از آثار یک برنامه بیولوژیکی نظامی است که در اوکراین انجام شده و توسط ایالات متحده تامین مالی شده است.

وزارت دفاع به گفته کوناشنکوف، کارکنان این آزمایشگاه‌های مستقر در اوکراین که توسط پنتاگون اداره می‌شوند، دفع اضطراری پاتوژن‌ های خطرناک به ویژه طاعون، سیاه زخم، تولارمی، وبا و سایر بیماری‌های کشنده را در ۲۴ فوریه فاش کردند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت