سحابی شکارچی را با جزئیات تماشا کنید


تلسکوپ فضایی جیمز وب جزئی ترین، واضح ترین تصاویر را تا به امروز از داخل سحابی شکارچی ثبت کرده و چگونگی شکل گیری ستارگان و سیستم های سیاره ای در کهکشان راه شیری را در بیش از چهار و نیم میلیارد سال پیش روشن می...

سحابی شکارچی را با جزئیات تماشا کنید

تلسکوپ فضایی جیمز وب جزئی ترین، واضح ترین تصاویر را تا به امروز از داخل سحابی شکارچی ثبت کرده و چگونگی شکل گیری ستارگان و سیستم های سیاره ای در کهکشان راه شیری را در بیش از چهار و نیم میلیارد سال پیش روشن می کند.

به گزارش سیناپرس، تلسکوپ فضایی جیمزوب به تازگی تصاویری دقیق و بسیار ارزشمند از سحابی شکارچی ثبت کرده است.

الز پیترز، اخترفیزیکدان دانشگاه وسترن روز گذشته در مورد این تصاویر تازه منتشر شده گفت: ما از تصاویر بسیار دقیق سحابی شکارچی شگفت زده شده ایم. ما این پروژه را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرده و بیش از پنج سال منتظر بودیم تا این داده ها را دریافت کنیم. این مشاهدات جدید به ما امکان می ‌دهد بهتر درک کنیم که ستاره‌ های پرجرم چگونه ابرهای گاز و غباری را که در آن متولد شده ‌اند تغییر می ‌دهند.
تصاویر واضحی مانند سحابی شکارچی که محیط تولد و ایجاد ستاره ای را نشان می دهد، به دانشمندان اجازه می دهد تا آنچه را که در طول یک میلیون سال اول تکامل سیاره ما اتفاق افتاده است، مطالعه کنند. سحابی شکارچی ۱۳۵۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.

مراکز پرورش ستاره ها معمولاً توسط مقادیر زیادی گرد و غبار ستاره ای پوشانده می شوند و دیدن آنچه در داخل آن رخ می دهد توسط تلسکوپ فضایی هابل غیرممکن می کند. تصاویر اخیر از وب، نور مادون قرمز صورت فلکی شکارچی را ثبت کرده که به ستاره شناسان اجازه می دهد از میان لایه های غبار نگاهی به داخل این مجموعه بیاندازند.

سحابی شکارچی را با جزئیات تماشا کنید
به گزارش سیناپرس، اولیویه برن، دانشمند مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، در این رابطه گفت: رصد سحابی شکارچی برای ما یک چالش بود زیرا ابزارهای حساس وب می تواند نمایی بسیار درخشان از این مجموعه ارائه دهد. در حقیقت وب می ‌تواند کهکشان‌ های دوردست و کم ‌نور را به خوبی رصد کند.

تلسکوپ وب در ماه جولای شروع به کار کرده و تصاویر دقیق متعددی از جمله دورترین ستاره موجود در جهان، کهکشان فانتوم، و همچنین دو تصویر جدید از مشتری گرفته است.
جدیدترین عکس‌ های وب ساختارهای متعددی را در داخل سحابی شکارچی نشان می ‌دهد که در مقیاس ‌هایی قابل مقایسه با اندازه منظومه شمسی است.

امیلی هابارت، عضو موسسه اخترفیزیک فضایی نیز در این رابطه گفت: ما هرگز نتوانسته ‌ایم جزئیات دقیق پیچیده ‌ای از ساختار ماده بین ‌ستاره ‌ای در این محیط‌ ها را دیده و بفهمیم چگونه منظومه‌ های سیاره‌ ای می ‌توانند در حضور این تشعشعات خشن تشکیل شوند. این تصاویر میراث فضای بین ستاره ای در منظومه های سیاره ای را نشان می دهد.

به گزارش سیناپرس، این تصاویر توسط یک تیم بین المللی متشکل از بیش از ۱۰۰ دانشمند در ۱۸ کشور، موسوم به PDRs4All، مورد مطالعه قرار خواهند گرفت.
هابارت در ادامه توضیحاتش گفت: این اولین تصاویر از سحابی شکارچی محسوب شده و فقط شروع کار است. تیم PDRs4All تلاش می کند تا داده های سحابی شکارچی را تجزیه و تحلیل کند و ما انتظار اکتشافات جدیدی در مورد این مراحل اولیه شکل گیری منظومه های ستاره ای داریم.

مترجم: رضوان خندان
منبع: upi

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟