عراق: ظرفیت‌های تولید و صادرات نفت را در سال‌های آتی افزایش می‌دهیم


عراق: ظرفیت‌های تولید و صادرات نفت را در سال‌های آتی افزایش می‌دهیم

وزیر نفت عراق گفت: کشورش قصد دارد در سال‌های آتی با ارتقای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و انرژی، ظرفیت‌های تولید و صادرات خود را افزایش دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، «احسان عبدالجبار اسماعیل» وزیر نفت عراق روز دوشنبه تاکید کرد که عراق سهمیه کامل خود را در چارچوب توافق اوپک صادر می‌کند.

در این بیانیه آمده است: احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق ریاست جلسه ماهانه قیمت گذاری نفت خام را بر عهده داشت که در آن مسئولان ارشد حوزه نفت عراق حضور داشتند.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق بر تعهد کشورش به صادرات سهمیه کامل خود که بر اساس توافقنامه و عوامل تعیین کننده اوپک تعیین شده است و همکاری با اعضای این سازمان و متحدانش از خارج از اوپک برای دستیابی به تعادل در بازارهای جهانی، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: عراق قصد دارد در سال‌های آتی با ارتقای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و انرژی، ظرفیت‌های تولید و صادرات خود را افزایش دهد.

وزارت نفت عراق همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حفظ و تقویت جایگاه عراق در بین کشورهای تولیدکننده و حفظ موقعیت تاثیر گذار آن در بازار انرژی تاکید کرد.

در پایان، وزارت نفت عراق ضمن تاکید بر پایبندی عراق به حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جهانی در بخش نفت و انرژی و اجرای تعهدات مالی و قراردادی خود گفت: این وزارتخانه تلاش‌های خود را برای گسترش حجم سرمایه‌گذاری‌های جهانی در گاز رایگان مضاعف کرده و برنامه‌های آن در راستای تحقق این امر با همکاری شرکت‌های معتبر بین‌المللی است.

بانک مرکزی عراق به تازگی اعلام کرده ذخایر ارز خارجی این کشور به ۸۵ میلیارد دلار رسیده که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۳ (‌زمان حمله آمریکا و سقوط صدام) است.

وزارت نفت عراق هم گفته است که این کشور از محل صادرات نفت در ماه آگوست ۹.۷۸ میلیارد دلار درآمد داشته و در مجموع ۱۰۱.۸۵ میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام