پیروانی بازی با مسجدسلیمان را درآورد؟


پیروانی بازی با مسجدسلیمان را درآورد؟

بازی پرسپولیس و نفت‌مسجدسلیمان هرچند با نتیجه ۲ بر یک به سود سرخپوشان پایتخت به‌پایان رسید اما حواشی بسیاری با خود داشت.

به گزارش مشرق، حالا فیلمی منتشرشده که مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان با اعتراض به ناظر بازی می‌گوید: «افشین پیروانی بازی را درآورد!» مسجدسلیمانی‌ها می‌گویند پرسپولیس با دخالت پیروانی باعث‌شده چمن زمین کوتاه شود، درحالی‌که ناظر بازی قبلا مشکلی با اندازه چمن نداشته، ضمن اینکه مهاجری سرمربی نفت هم در نشست خبری مدعی شد که افشین پیروانی در بین دو نیمه به رختکن داوران رفته و به این شکل اتهام بزرگی به مدیر پرسپولیس زد.

هرچند ناظر داوری تاکید کرد که نه‌تنها پیروانی، بلکه خودش هم بین دو نیمه اجازه حضور در رختکن داوران را ندارند و این ادعا را رد کرد. همین باعث‌شده قرمزها هم از مهاجری شکایت کنند و خواستار ثابت کردن ادعایش شوند. این اتفاقات باعث شد سراغ مدیر تیم پرسپولیس برویم و از او بپرسیم دقیقا در مسجدسلیمان چه اتفاقاتی رخ داده است.

ظاهرا بحث و درگیری‌های زیادی در جریان بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به‌وجود آمده بود. آنجا دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

وقتی وارد رختکن شدیم آقای گل‌محمدی به من گفت چمن زمین بازی بلند است و از من خواست که موضوع را پیگیری کنم. منم به زمین رفتم و دیدم واقعا چمن بلند است. به ناظر بازی موضوع را گفتم که ایشان نیز پذیرفتند.

بیشتر بخوانید:

درویش: فدراسیون اجازه توهین به بزرگان فوتبال را ندهد

اقدامی برای رفع مشکل صورت دادند؟

آن‌طور که انتظار می‌رفت و قانون می‌گفت چمن کوتاه نشده بود. این اقدام باید روز قبل انجام می‌شد اما این کار صورت نگرفته بود و به ناظر بازی گفته بودند که انجام شده است. همین موضوع باعث بروز یک‌سری مسائل شد.

درگیری هم پیش‌آمد؟

خیلی نمی‌خواهم به این بحث ورود کنم. اما همین‌قدر بگویم این درست نبود که به تیم میهمان اینقدر توهین کنند و فضای فوتبال آن‌طور آشفته شود. ما به همه رقبا احترام گذاشته و می‌گذاریم اما دوستان خیال دیگری می‌کردند. ما فقط برای خودمان به بلندی چمن اعتراض نکردیم. این درحالی است که درصد مصدومیت برای بازیکنان در چمن بلند بیشتر می‌شود، فرق هم نمی‌کند بازیکن برای پرسپولیس باشد یا برای نفت مسجدسلیمان. نمی‌گویم حتما مصدومیت ایجاد می‌شود اما درصد و احتمال مصدومیت در چنین زمینی زیاد می‌شود و ممکن است زمان زیادی از زندگی ورزشی یک فوتبالیست را تحت‌تاثیر قرار دهد. ما حرف بدی نزده بودیم اما دوستان طور دیگری فکر می‌کردند.

ظاهرا چند باری به موضوع بلندی چمن در ورزشگاه‌های مختلف اعتراض کرده بودید.

دو، سه ورزشگاه این مشکل را داشته است. ما یک‌بار سر همین مشکل عیسی آل‌کثیر را به‌خاطر پارگی رباط از دست دادیم. او هم در چمن بلند دچار آسیب‌دیدگی شد، برای همین در همان چند بازی وقتی دیدم چمن بلند است خواستار کوتاهی چمن شدیم. خیلی از باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها همکاری خوبی داشتند اما این بار حاشیه‌ها زیاد شد. ما انتظار داشتیم ناظر محترم بازی اجازه آغاز مسابقه را تا رفع مشکل ندهد. ایشان باید فضا را مدیریت می‌کرد. همین مشکلات باعث شد در جریان بازی هم دچار مشکلاتی دیگر شویم.

چه مشکلاتی؟

بی‌احترامی‌های زیادی به تیم، اعضایش و کادر داوری صورت گرفت که ناراحت‌کننده بود. جذابیت فوتبال با این رفتارها کاملا از بین رفته بود.

به‌نظر می‌آید حساسیت‌ها روی نام پرسپولیس در برخی شهرها زیاد است. دلیل این مساله چیست؟

به هر حال پرسپولیس قهرمان چندین و چندساله فوتبال ایران است و تیم‌ها دوست دارند مقابل این تیم عملکرد خوبی داشته باشند. پخش تلویزیونی بازی‌های پرسپولیس هم در این حساسیت بی‌تاثیر نیست و همه می‌خواهند بهترین بازی‌هایشان را انجام دهند و تیم‌ها هم دوست دارند بازی را به‌نفع خود به‌پایان برسانند. ما می‌گوییم چرا از این فرصت نباید به‌گونه‌ای استفاده کنیم تا از فوتبال لذت ببریم. واقعا دلیلی برای این همه حاشیه و ناسزا گفتن نمی‌بینیم. اینکه در هر بازی بیاییم و فحش بدهیم یا تهمت بزنیم فقط از زیبایی مسابقه کم می‌کنیم. متاسفانه برخی آدم‌ها که پیشینه‌ای هم در فوتبال ندارند می‌آیند و با عملکردشان چنین فضاهای بدی را درکنار زمین یا روی سکوها به‌وجود می‌آورند. ما تلاش می‌کردیم بازیکنان هم دو تیم در زمین راحت بازی کنند و خدای‌ناکرده دچار مشکل یا مصدومیت نشوند اما این موضوع به‌مذاق برخی خوش نیامد!

واکنش باشگاه به این حواشی چه بوده؟

ظاهرا باشگاه از چند نفری شکایت کرده است. امیدوارم به این شکایات رسیدگی شود تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم و همه از دیدن فوتبال در زمین مسابقه لذت ببرند، نه اینکه شاهد رفتارها و برخوردهای نامتعارف باشند.

منبع: همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل