اعلام تعرفه صادرات محصولات جالیزی؛ به زودی


معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعرفه صادرات محصولات جالیزی را با هدف کاستن از جذابیت صادراتی این محصولات به زودی اعلام می شود.

اعلام تعرفه صادرات محصولات جالیزی؛ به زودی

بورس نیوز: قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: عدد تعرفه نهایی نشده، اما معاونت بازرگانی مشغول محاسبات بوده تا در مهلت قانونی اعلام شود.

وی افزود: فرآیند سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است عدد عوارض بر صادرات محصولات جالیزی به اندازه‌ای تعیین شود که جذابیت تولید مازاد بر نیاز داخلی از بین برود.

پس از اینکه وزیر جهادکشاورزی مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را در باره قیمت خرید تضمینی کلزا، سویا و چغندر قند وسیاست‌های حمایتی دولت را در این زمینه اعلام کرد، قربانی گفت خرید تضمینی قیمت محصولات اساسی بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری برای هر کیلو گرم دانه کلزا ۲۲ هزارتومان، سویا ۲۲۵۰۰ تومان، چغندر قند بهاره ۱۸۷۰ تومان و چغندر قند پاییزه به ازای هر کیلوگرم ۱۸۰۵ تومان تعیین شده است.

به گفته قربانی سال گذشته قیمت تضمینی دانه کلزا و سویا ۱۵ هزارتومان بود.

قربانی تصریح کرد: کشاورزان اطلاع دارند که قیمت کلزا به جهت اینکه هم کاشت با گندم بوده در سال‌های گذشته تناسب قیمتی با گندم داشته، یعنی همیشه قیمت کلزا یک وهشت دهم تا دوبرابر قیمت گندم بوده است که امسال هم همین رویه مورد توجه شورای قیمت گذاری قرار گرفت.

وی گفت: در کنار قیمت تضمینی که اعلام کردیم برای کلزا به ازای هر کیلو گرم حدود دو هزارتومان یارانه کشت برای تامین بخشی از هزینه‌های کود و بذر در نظر گرفته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند