اگر قیام سیدالشهدا نبود اسلام محو شده بود


استاد حوزه علمیه قم، بیان کرد: امام حسین(ع) تنها تعلق به یک جریان ، مذهب و دین خاصی ندارد، بر این اساس یک چنین انسانی قیام می کند و طبیعی است که بشر به عنوان الگو از آن بهره ببرد.

اگر قیام سیدالشهدا نبود اسلام محو شده بود
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی احمدی اصفهانی کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، امام حسین(ع) را الگوی تمام مذاهب اسلامی دانست و اظهار داشت: با نگاه به قیام امام حسین(ع) به این نکته دست خواهیم یافت که ایشان یک الگو برای نه تنها شیعیان بلکه تمام مذاهب ،ادیان و بشریت می باشند.

وی افزود: ایشان برای آزادی، عدالت ، ارزشهای انسانی، احقاق حق و دفاع از مظلوم قیام کردند؛ در واقع این شعارها، شعاری است که تمام انسان های آزاده تشنه و به دنبال آن هستند.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) تنها تعلق به یک جریان ، مذهب و دین خاصی ندارد؛ بر این اساس یک چنین انسانی قیام می کند و طبیعی است که بشر به عنوان الگو از ان بهره ببرد.

وی تصریح کرد: اینکه پیامبراسلام(ص) فرمودند: "حسین منی و انا من حسین"، به این دلیل است که اسلام در امام حسین(ع) تجلی یپدا کرده و خلاصه شده است.

احمدی ادامه داد: ایشان در مکتب عاشورا بسیاری از مولفه ای اسلام به مانند: (توحید، نبوت ،امامت ،معاد، عدل) و دیگر ارزشهای اسلامی را به نمایش گذاشت، در واقع پیامبر اسلام(ص) آورنده این مکتب است و این مکتب را شخصیتی به نام امام حسین(ع) در عمل پیاده سازی می کند.

وی بیان کرد: واقعه عاشورا تجسم عملی و علمی مکتب اسلام است؛ آن ارزشهایی که پیامبر از آن سخن گفت و جنگ کرد، در کربلا توسط فرزند آن پیاده گردید.

وی اضافه کرد: سیدالشهدا(ع) برای آنچه پیامبر برای آن قیام کرد، عملا نشان داد برای آن ها ارزش و جایگاه خاصی قائل بوده و آماده است خود و اهل بیت(ع) خویش را در راه آن فدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر قیام سیدالشهدا نبود اسلام محو شده بود؛ امت اسلام و بشریت مدیون ایشان است و براین اساس زنده نگه داشتن نام و سیره او در اربعین و دیگر ادوار سال، زنده نگاه داشتن ارزشهای انسانی واسلامی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی