دولت سهم آورده معلولان را در تأمین مسکن پرداخت می‌کند


دولت سهم آورده معلولان را در تأمین مسکن پرداخت می‌کند

اردبیل- معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: دولت با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از بابت سهم آورده متقاضیان مسکن، به کمک معلولان و جامعه هدف بهزیستی آمده است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با ثبت‌نام جامعه هدف بهزیستی که مشمول طرح نهضت ملی مسکن می‌شوند، در کنار حمایت و پشتیبانی دولت و پرداخت تسهیلات بانکی، تأمین سرپناه برای جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان هدف‌گذاری شده که امیدواریم این امر تحققی عینی پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند با تسهیلات قرض‌الحسنه و در اقساط بلند مدت از بابت سهم آورده معلولان و جامعه هدف بهزیستی برای ساخت مسکن این گروه آسیب‌پذیر پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد که امیدواریم در قالب نهضت ملی مسکن اهداف پیش‌بینی شده تحقق پیدا کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی از سازمان‌های تخصصی در سطح کشور است که در حوزه‌های مختلف به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه فعال بوده و سعی می‌کند با همراهی شرکای اجتماعی خود فضا و بستر زندگی سالم را برای اقشار مختلف فراهم کند.

محمدی رویکرد پیشگیرانه بهزیستی را در کاهش آسیب‌ها و مقابله با معلولیت‌ها و بیماری‌ها یادآور شد و افزود: با راه‌اندازی مراکز روزانه و شبانه‌روزی سالمندان و بیماران مزمن سعی بر این است تا خدماتی مطلوب برای آنها ارائه شود.

وی ساخت و تحویل ۳۳ واحد مسکن را برای معلولان و گروه‌های همیار سرپرست خانوار یادآور شد و خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال نیز تلاش بر این است تا این فعالیت‌ها به صورت گسترده ادامه پیدا کند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۲ مرکز مشاوره و ۲ کمپ ترک اعتیاد در استان در نیمه اول امسال فعالیت خود را آغاز کردند که هدف اصلی ارائه خدمات مشاوره، آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌ها در حوزه اعتیاد است.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی به رغم محدودیت منابع اعتباری سعی می‌کند در حوزه‌های مختلف به ویژه بحث توان‌افزایی جامعه معلولان حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام داده و فرصت‌های برابری را در جامعه به وجود آورد.

محمدی مهمترین دغدغه معلولان را بحث اشتغال و رفع بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص معلولان باید کارفرمایانی که برای معلولان فرصت‌های اشتغال ایجاد می‌کنند، مورد پشتیبانی جدی قرار گیرند.

وی تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری را در بین معلولان یادآور شد و اظهار کرد: در بحث مناسب‌سازی فضای شهری خدمات رضایت‌بخشی انجام نمی‌شود و بهتر است کارگروه فعال در این حوزه بیش از گذشته شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارائه‌کننده خدمات را مکلف به توسعه برنامه‌های متناسب با جامعه معلولان و رفت و آمد سهل آنها کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: بهزیستی به عنوان دبیرخانه کارگروه مناسب‌سازی محیط شهری پیگیر اقدامات مؤثر در این زمینه است و با وعده مسئولان قرار شده هفت دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به معلولان شرایط مطلوبی را پیدا کرده و در مسیرهای مختلف برای تردد راحت معلولان هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟