افزایش فشار های اقتصادی در سال آینده


افزایش فشار های اقتصادی در سال آینده

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان پیش بینی خود را برای صدور بدهی شرکت‌ها در کشورهای در حال توسعه به میزان یک سوم کاهش داد که این نشان از افزایش فشارهای اقتصادی است.

افزایش فشار های اقتصادی در سال آینده

به گزارش ایران اکونومیست بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان پیش بینی خود را برای صدور بدهی شرکت‌ها در کشورهای در حال توسعه به میزان یک سوم کاهش داد که این نشان از فشارهای اقتصادی است که اکنون فقیرترین کشورها با آن مواجه هستند.

حجم اوراق قرضه دولتی و شرکتی فروخته شده در اقتصادهای نوظهور امسال به شدت کاهش یافته است، در حالی که جهش هزینه‌های استقراض جهانی باعث شده بسیاری از آنها تمایلی به دسترسی به بازارهای بین المللی نداشته باشند.

روز دوشنبه، JPMorgan در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد که برآورد خود از انتشار اوراق قرضه شرکتی در اقتصادهای نوظهور برای سال ۲۰۲۲ را از ۴۰۰ میلیارد دلار به ۲۶۰ میلیارد دلار کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۶۰ میلیارد دلار کمترین حجم انتشار اوراق قرضه شرکتی در بازارهای نوظهور در یک سال گذشته از سال ۲۰۱۵ خواهد بود، افزود: "ما انتظار بازگشت قوی در انتشار را در آینده نزدیک نداریم."

بازارهای نوظهور یکی از بزرگترین فروش‌های خود را در سال جاری متحمل شدند زیرا جهش تورم جهانی، جنگ روسیه و اوکراین و کاهش شدید رشد اقتصاد چین به احساسات آسیب رساند.

جی پی مورگان پیش بینی خود را برای انتشار اوراق قرضه شرکتی در آسیا، جایی که بخش املاک و مستغلات چین هنوز در رکود عمیق است، با ۳۴ درصد کاهش به ۱۷۷ میلیارد دلار رساند.

این کشور همچنین برآورد خود را برای آمریکای لاتین ۳۴ درصد کاهش داد و به ۴۱ میلیارد دلار رساند، در حالی که پیش بینی‌های خود را برای اروپای مرکزی و خاورمیانه و آفریقا ۳۹ درصد کاهش داد و به ترتیب به ۱۵ و ۲۷ میلیارد دلار رساند.

در همین حال، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی تخمین می‌زنند که دولت‌های نوظهور تاکنون در مجموع ۶۷.۵ میلیارد دلار بدهی فروخته اند که ۶۰.۴ میلیارد دلار نسبت به کل فروش سال گذشته کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس