بازار طلای جهانی به کدام سو می‌رود؟


بازار طلای جهانی به کدام سو می‌رود؟

آمریکا اطلاعات تورم در ماه اوت را امروز سه‌شنبه منتشر خواهد کرد.

به گزارش بنکر (Banker بازارها انتظار دارند نرخ تورم تا 8.1 درصد پایین آمده باشد که می‌تواند دومین ماه پیاپی کاهش تورم نسبت‌به اوج 9.1 درصد در ماه ژوئن باشند. طبق یک نظرسنجی که در روز دوشنبه توسط بانک فدرال‌رزرو نیویورک منتشر شد، مصرف‌کنندگان هم انتظار کاهش تورم را دارند.

بازار طلای جهانی به کدام سو می‌رود؟

انتظار افزایش بیشتر تورم در آمریکا جلوی روند افزایش دلار را گرفته و قیمت طلا را در این ماه به بالاترین رقم رسانده‌است. قیمت طلا در معاملات روز گذشته به اوج 1735 دلار و 14 سنت در هر اونس رسیده بود، یعنی بالاترین رقم از 30 اوت. اما اکنون قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 1722 دلار رسید.

شاخص دلار نزدیک به پایین ترین سطح خود از ۲۶ آگوست تا کنون نوسان داشته است و باعث می‌شود قیمت طلا با قیمت دلار برای خریداران خارجی ارزان‌تر شود.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان که امروز سه‌شنبه منتشر شد، فدرال رزرو هفته آینده یک افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره را اعمال خواهد کرد و احتمالاً پس از اینکه در نهایت به اوج رسید، نرخ بهره خود را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد.

نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می دهد و دلار را تقویت می‌کند.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۹۶۴.۹۱ تن در روز دوشنبه از ۹۶۶.۶۴ تن در روز جمعه رسید.

انجمن بازار شمش لندن روز دوشنبه اعلام کرد که تجارت فلزات گرانبها در لندن در ۱۹ سپتامبر، روز تشییع جنازه ملکه الیزابت، متوقف خواهد شد.

اقتصاددان‌های بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره در آمریکا و اروپا 75 واحد دیگر افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آن را پایین می‌آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط