جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11


جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

ویندوز 11 که به تازگی معرفی شده آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت محسوب می‌شود که با قابلیت‌ها و رابط کاربری جدید و چشم‌نواز خود تجربه‌‌ای تازه و بهتری را برای کاربران رقم می‌زند. ویندوز 11 به طور مداوم در حال تغییر بوده و با گذر زمان...

ویندوز 11 که به تازگی معرفی شده آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت محسوب می‌شود که با قابلیت‌ها و رابط کاربری جدید و چشم‌نواز خود تجربه‌‌ای تازه و بهتری را برای کاربران رقم می‌زند. ویندوز 11 به طور مداوم در حال تغییر بوده و با گذر زمان امکانات جدیدی بدان اضافه شده است. در همین رابطه به بررسی جدیدترین قابلیت‌ها و امکانات Windows 11 می‌پردازیم.

پیش از بررسی جدیدترین قابلیت‌ها و امکانات ویندوز 11 به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های آخرین نسخه سیستم‌عامل ردموندی‌ها پرداخته و پس از آن جدیدترین قابلیت‌های Windows 11 را به ترتیب تاریخ خدمت شما عزیزان شهر سخت افزار ارائه می‌شود.

تغییرات ظاهری ویندوز 11

ویندوز 11 مایکروسافت داری استارت منو جدید و دکمه استارت جدید است که هر دو در میانه نوار وظیفه قرار گرفته‌اند. رابط کاربری ویندوز 11 مشابه ویندوز 10X است که در اصل برای کامپیوترهای با دو صفحه نمایش طراحی شده بود اما کنار گذاشته شد.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

ویجت‌ها و gestureهای لمسی بخش بزرگی از تغییرات ویندوز 11 هستند. ویجت‌های ویندوز 11 از فناوری هوش مصنوی استفاده می‌کنند. gestureهای لمسی هم برای کار بر روی تبلت های ها بسیار مناسب هستند و دیگر نیاز نیست به حالت تبلت مد سویچ کنید. مایکروسافت گزینه جدیدی به نام Snap Layout را هم برای مدیریت بهتر پنجره اپلیکیشن ها اضافه کرده است که چینش آنها را آسان تر می‌کند.

بهبود عملکرد سیستم در ویندوز 11

ویندوز 11 تغییرات بسیار بیشتری هم با خود دارد که می توان به کاهش حجم آپدیت ها، افزایش سرعت اشاره کرد. به گفته تیم مایکروسافت، ویندوز 11 از هر نظر مورد بازنگری قرار گرفته است و حالا از حالت های دارک و لایت جدید برای خوانایی بهره می برد. همچنین طراحی ویندوز 11 ظاهر بهتر و مُدرن داری دارد.

مایکروسافت وعده عملکرد بهتر را هم داده است و می گوید ویندوز 11 عملکرد سریع‌تری نسبت به ویندوز 10 دارد. همچنین حجم آپدیت های ویندوز 11 چهل درصد کمتر از ویندوز 10 است.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

این کمپانی سرویس Microsoft Teams را هم حال به خود ویندوز آورده است که دسترسی سریع تر و آسان‌تر را برای هر دو کاربران خانگی و تجاری فراهم می‌کند. این اتفاق را می توان پایان اسکایپ برای ویندوز دانست.

قابلیت‌های گیمینگ ویندوز 11

مایکروسافت گیمرها را هم از یاد نبرده است و قابلیت های تازه ای برای گیمینگ معرفی کرد. یکی از این قابلیت‌ها، Auto HDR است و به طور خودکار میان HDR و SDR سویچ می کند.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

Direct storage API قابلیت جدید دیگر Windows 11 در زمینه گیمینگ است و امکان بارگذاری مستقیم بازی ها بر روی حافظه ویدئویی کارت گرافیک را برای افزایش سرعت می‌دهد. Xbox Game Pass هم حالا بخشی از ویندوز 11 است. بالاخره مایکروسافت امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را هم به ویندوز آورد که از طریق Intel Bridge اجرا می‌شوند.

شرایط حذف برنامه‌ها در ویندوز 11 تغییر کرد

مایکروسافت با انتشار بیلد 22622.598 ویندوز 11 برای کاربران اینسایدر تغییراتی را در امکان حذف برنامه‌های دارای وابستگی متقابل مانند Steam ایجاد کرده است. بر این اساس کاربران قادر به حذف برنامه‌هایی مانند استیم و سایر بازی‌های متکی به این نرم افزار نخواهند بود.

همچنین امکان تعمیر (Repair) برنامه‌های 32 بیتی از قسمت Settings > Apps > Installed apps هم وجود ندارد. اما می‌توان این برنامه‌ها را کما فی سابق حذف کرد.

نسخه جدید Windows Subsystem for Android با قابلیت‌های گیمینگ

به نظر می‌رسد مایکروسافت بی سر و صدا قابلیت Windows Subsystem for Android را آپدیت کرده است. پشتیبانی از کدک AV1 و VPN از مهمترین ویژگی‌های این بروزرسانی است.

علاوه بر این نسخه جدید از گیم پد با امکانات جدید پشتیبانی کرده و اکنون دارای تنظیمات جدیدی مربوط به گیم پد و صفحه کلید است. این بدان معنی است که مایکروسافت به دنبال گسترش پشتیبانی ویندوز 11 از بازی‌های اندرویدی و در نهایت جذب گیمرهای بیشتر به پلتفرم خود است.

افزوده شدن قابلیت باز کردن چند تب به ویندوز 11

مایکروسافت با عرضه نسخه ۲۵۱۷۹ ویندوز ۱۱، ویژگی‌های جدیدی به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. از جمله امکان بازکردن تب‌های جدید در فایل اکسپلولر و زبان کیبورد Tamil Anjal است. یکی از این ویژگی‌های جدید، تب‌های مربوط به ‌نرم‌افزار مرورگر‌ فایل‌ها (File Explorer) در کنار بروزرسانی بخش جابجایی بین فولدرها است.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

قابلیت Windows Subsystem for Android باب دل گیمرهای اندرویدی

مایکروسافت با عرضه ساب سیستم ویندوز برای اندروید در ویندوز 11 قدم بزرگی برای ایجاد شرایط لازم برای لذت بردن بیشتر کاربران اندرویدی از سیستم‌‎عامل ویندوز را برداشت.

این شرکت با عرضه یک بروزرسانی، نسخه‌‎ای جدید از Windows Subsystem for Android را معرفی کرده که به موبایل گیمرها فرصت می‌‎دهد تا با کیفیت بالاتری بازی‎‌های مورد نظر خود را روی ویندوز 11 نیز اجرا کنند.

قفل شدن ویندوز 11 در برابر دسترسی غیرمجاز

مایکروسافت به تازگی خبر از فعال شدن یک قابلیت در ویندوز 11 و بعدتر هم ویندوز 10 داده است که با ده بار وارد کردن پسورد اشتباه باعث قفل شدن کامپیوتر شما به مدت ده دقیقه می‌شود.

قابلیت مقابله با حملات Brute-force که برای حدس زدن پسورد مورد استفاده قرار می‌گیرد، حالا به طور پیش فرض در ویندوز 11 فعال است و پس از ده بار وارد کردن پسورد اشتباه موجب قفل شدن کامل سیستم می‌شود.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

بازگشت قابلیت ریپ کردن CD به ویندوز 11

مایکروسافت در بیلد آزمایشی Windows 11 اقدام به بازگردانی این قابلیت در کنار برخی تغییرات دیگر کرده است. پیش‌تر مایکروسافت قابلیت پخش کردن سی دی‌های صوتی را به ویندوز مدیا پلیر آورده بود اما حالا کاربران می‌توانند سی دی‌های صوتی با فرمت WMA ،FLAC ،ALAC و AAC را در ویندوز 11 ذخیره کنند.

همین حالا نسخه جدید ویندوز 11 را دانلود و نصب کنید

به تازگی مایکروسافت امکان دانلود و نصب زودهنگام بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 که با نام 22H2 شناخته می‌شود را برای کاربران فراهم کرده است. در واقع هم اکنون آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ برای کاربران عضو برنامه‌ پیش‌نمایش Release Preview ویندوز منتشر شده است.

افزوده شدن قابلیت جدید Suggested Actions به ویندوز 11

مایکروسافت به تازگی نسخه آزمایشی جدیدی از ویندوز 11 را در دسترس کاربران قرار داده که دارای قابلیت تازه‌ای با عنوان Suggested Actions است و به لطف هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران در انجام سریع کارها و فرآیندهای مختلف کمک فراوانی کند.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

به عنوان مثال قابلیت Suggested Actions اکنون این توانایی را دارد که به صورت خودکار پس از انتخاب یک شماره تلفن از سوی کاربران، یک پنجره Pop Up را به نمایش درآورد و به آن‌ها اجازه دهد خیلی سریع و با استفاده از برنامه‌های مختلف با آن شماره تماس بگیرند.

همچنین هم اکنون پس از انتخاب یک تاریخ، پنجره‌ای در ویندوز 11 نمایش داده می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد خیلی سریع یک رویداد یا اتفاق را در تقویم ثبت کنند.

نمایش خطای 0xc1900101 در هنگام آپدیت ویندوز 11

اخیراً کاربران ویندوز 11 هنگام بروزرسانی سیستم‌عامل با اشکالاتی در مراحل نصب مواجه شده‌اند و کد خطا 0xc1900101 برای برخی از افراد هنگام تلاش برای بروزرسانی ویندوز نمایش داده شده می‌شود.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

مایکروسافت با تایید این خطا اعلام کرده از نزدیک آن را تحت نظر دارد. البته هنوز هیچ توصیه قاطعی در مورد اینکه چگونه ممکن است کسی بتواند این ارور آپدیت ویندوز 11 برطرف کند، ارائه نشده است.

پیش نمایش فایل‌ها در ویندوز 11 بدون باز کردن آنها

ظاهراً مایکروسافت در حال کار بر روی یک قابلیت جدید برای Windows 11 به نام Peek است که عملکردی مشابه Quick Look مکینتاش اپل دارد و پیش نمایش سریع فایل‌ها را ممکن می‌کند.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

قابلیت پیش نمایش برای مواقعی چون گشتن در بین ده‌ها و حتی صدها فایل متنی یا ویدئویی بسیار سودمند است. برای استفاده از قابلیت پیش نمایش ویندوز 11 باید پس از انتخاب فایل مورد نظر، کلید ترکیبی Shift+Space را بفشارید.

افزوده شده قابلیت گروه‌بندی برنامه‌ها به منوی استارت ویندوز 11

به نظر می‌آید مایکروسافت قصد دارد قابلیت گروه‌بندی را به منوی استارت برگرداند. در صورت اضافه شدن این قابلیت کاربران ویندوز ۱۱ قادرند اپلیکیشن‌ها را در پوشه‌ها گروه‌بندی کرده دسترسی آسان‌تری به برنامه‌های مرتبط با هم داشته باشند.

تسک‌بار جدید و ویجت‌های تازه در بیلد 22563 ویندوز 11

مایکروسافت امروز نسخه آزمایشی جدیدی برای سیستم عامل Windows 11 منتشر کرده که دارای چند قابلیت مهم و کاربردی است. یکی از این قابلیت‌ها نوار وظیفه جدیدی است که در این نسخه آزمایشی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

مایکروسافت در این نسخه از ویندوز 11 کار تست و ارزیابی نوار وظیفه جدیدی را آغاز کرده است که فضای صفحه نمایش را به صورت بهینه‌تری در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

مایکروسافت همچنین در نسخه 22563 از ویندوز 11، ویجت‌های جدید و تازه‌ای را معرفی کرده است. اکنون در ویندوز 11 می‌توان راحت‌تر از گذشته به تمامی این ویجت‌ها دسترسی پیدا کرد و با مشاهده تمامی آن‌ها، مناسب‌ترین‌ها را برای حضور در صفحه دسکتاپ انتخاب کرد.

ضرورت دسترسی به اینترنت برای نصب ویندوز 11 پرو

مایکروسافت به تازگی بیلد 22557 از ویندوز 11 را در اختیار کاربران عضو برنامه ویندوز اینسایدر قرار داده است. در بیلد جدید ویندوز 11 مایکروسافت دسترسی به اینترنت و داشتن یک حساب کاربری مایکروسافت را برای نصب هر دو نسخه خانگی و پرو ویندوز 11 الزامی کرده است.

بیلد 22557 از ویندوز 11 با چندین ویژگی‌ و قابلیت جدید

یکی از ویژگی‌های مهم بیلد 22557 از ویندوز 11 بهبود قابلیت جستجو میان برنامه‌ها و تنظیمات مختلف است. مایکروسافت اعلام کرده است که در این قابلیت تغییراتی مهم و اساسی صورت داده است که سبب می‌شود کاربران اکنون بتوانند با سرعت بهتری به جستجوی اطلاعات، برنامه‌ها یا تنظیمات موردنظر خود بپردازند.

دیگر قابلیت مهم این نسخه از Windows 11 تنظیمات جدید برای بخش مدیریت انرژی مصرفی دستگاه‌ها است. مایکروسافت بالاخره در این نسخه تغییراتی در مقادیر پیش‌فرض تعیین شده برای تنظیمات صورت داده است که به مصرف انرژی کمتر و بهینه‌تر دستگاه‌ها کمک زیادی می‌کند.

بیلد 22557 از ویندوز 11 اکنون دارای قابلیتی جدید با عنوان Optimizations است که به صورت خودکار فعال و هنگامی که کاربران بازی‌ها را در قالب پنجره به اجرا در می‌آورند به کار گرفته می‌شود. این قابلیت سبب می‌شود که بازی‌ها در صورت اجرا به صورت تمام صفحه به صورت خودکار برای نمایش بهتر بهینه‌سازی شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم عامل ویندوز 11، پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای HDR و ارائه قابلیت‌های اختصاصی برای استفاده بهتر از این صفحات نمایش است. قابلیت جدیدی که در این بخش به ویندوز 11 اضافه شده یک برنامه اختصاصی برای کالیبره و تنظیم قابلیت HDR است.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم ویندوز 11 در این نسخه Live Captions نام دارد. همانطور که از نام این قابلیت نیز مشخص است ویندوز 11 با استفاده از آن می‌تواند برای محتویات صوتی در حال نمایش به صورت خودکار زیرنویس تهیه کند و به نمایش کاربران بگذارد.

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 با Media Player و NotePad جدید و قابلیت اجرای برنامه‎ های اندرویدی

مایکروسافت امروز اولین به‌روزرسانی بزرگ خود را برای ویندوز 11 منتشر می‌کند که شامل قابلیت‎های جدید بسیاری خواهد بود. پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11، در کنار برنامه‌های نوت‌پد و مدیا پلیر بازطراحی‌شده از امروز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های اندرویدی را از فروشگاه نرم‎افزاری آمازون نصب کنند. همانطور که می‌‎دانید این فروشگاه نرم‌‎افزاری تعداد محدودتری از برنامه‌های اندرویدی در مقایسه با فروشگاه اصلی Google Play را داراست.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

ویجت آب‌وهوا نیز در این به‌روزرسانی به نوار وظیفه باز می‌گردد. یک ویژگی جدید بی‌صدا/لغو اعلان در نوار وظیفه برای تماس‌های نرم‎افزار مایکروسافت Teams نیز ارائه خواهد شد. همچنین تحت قابلیتی موسوم به AirShare می‌توانید به‌سرعت یک برنامه یا پنجره خاص را از نوار وظیفه مستقیماً در تماس مایکروسافت Teams با دیگر مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت همچنین برنامه های Media Player و Notepad را برای ویندوز 11 بازطراحی کرده است. Notepad اکنون شامل لغو چند مرحله ای، رابط جستجوی بهبود یافته و پشتیبانی از حالت تاریک است. برنامه جدید Media Player برای جایگزینی Groove Music و Windows Media Player طراحی شده است.

اجرای ویندوز 11 روی گوشی هوشمند به لطف اندروید 13

گوگل چند روز پیش نسخه اولیه اندروید 13 را برای توسعه دهندگان معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد سیستم عامل‌های دیگری مانند ویندوز 11 را به صورت مجازی روی دستگاه خود اجرا کنند. با اعلام یک توسعه دهنده اندرویدی به نام لین در توییتر، این سیستم عامل قادر است نسخه ARM ویندوز 11 را اجرا نماید. وی با استفاده از یک گوشی Google Pixel 6 موفق به انجام این کار شده است.

دریافت سریع‌تر بروزرسانی های ویندوز 11

به گفته‌ی مایکروسافت بروزرسانی‌های بعدی مایکروسافت برای افرادی که در طرح Windows Insider شرکت کرده‌اند، سریع‌تر ارسال خواهد شد. بروزرسانی‌های مختلف مایکروسافت برای Windows 11 از سه کانال مختلف شامل Dev Channel (مخصوص توسعه‌دهندگان نرم افزار)، Beta Channel (مخصوص نسخه‌های آزمایشی بتا) و Preview Channel (مخصوص بازبینی آپدیت‌ها و نسخه‌های نهایی) توزیع می‌کند.

حل مشکل کندی حافظه ذخیره‌سازی با بروزرسانی ویندوز 11

ویندوز 11 با مشکلات مربوط به عملکرد حافظه ذخیره‌سازی مواجه بوده و به نظر می‌رسد که عملکرد دیسک در سیستم‌های دارای ویندوز 11 بالاخره به ثبات رسیده است و این مهم در پی انتشار آپدیت ویندوز 11 نسخهKB5008353 در هفته گذشته بدست می‌آید.

دانلود بازی‌های پلی استور گوگل بر روی ویندوز 11

گوگل پس از معرفی طرح اجرای بازی‌های اندرویدی روی ویندوز، بالاخره مرحله‌ آزمایشی این طرح را آغاز کرد. هم‌اکنون کاربران برخی مناطق خاص جغرافیایی می‌توانند از طریق فروشگاه پلی استور تعدادی از بازی‌های اندرویدی را به صورت مستقیم روی پلتفرم ویندوز دانلود و نصب نمایند.

جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های ویندوز 11

به گفته‌ کاربران، یک گزینه‌ «دانلود روی ویندوز» (Download on Windows) در نسخه‌ دسکتاپ فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که با کلیک روی آن فایل قابل اجرای (Exe) این بازی روی ویندوز دانلود می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر