خدمتی برای زائران/ فعالیت سیستم‌های خنک‌کنندگی آستان مقدس عباسی با نهایت توان


خدمتی برای زائران/ فعالیت سیستم‌های خنک‌کنندگی آستان مقدس عباسی با نهایت توان

تأسیسات واحد تبرید (خنک‌کننده) آستان مقدس عباسی همه‌ توان تولیدی خود را در جهت فراهم‌کردن هوای مطبوع برای زائران در داخل حرم شریف و صحن سرداب‌ها به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل،امیر محمد علی مهندس این واحد در این خصوص گفت: «نیروهای این واحد انواع متعددی از رانشگرها از جمله (fresh air) را مورد استفاده قرار می‌دهند که هوای تازه را از بیرون وارد حرم می‌کند. سیستم موجود یکی از بهترین سیستم‌ها بوده که از طریق آن می‌توان با وجود تعداد بالای زائران، هوای مناسب را حفظ کرده و هوای سرد و تازه‌ی بدون رطوبت را فراهم ‌آورد.»

وی اضافه کرد: «انرژی این سیستم‌ها حدود (4500) تُن بوده که در سیزده سیستم تقسیم شده است. سه عدد از این سیستم‌ها 430 تن و ده سیستم دیگر انرژی 350 تن را منتقل می‌کند به گونه‌ای که می‌توان به واسطه‌ی این سیستم‌ها تبرید و آب سرد را با استفاده از ایستگاه‌های هواساز (air handler unit) تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: «از سوی این واحد، حسگرهایی با دقت بسیار بالا فراهم شده است که از خلال آنها درجه‌ی گرما و رطوبت مشخص شده و مکان‌هایی را که مشکلاتی در آنها به وجود آمده است؛ پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شوند.»

وی ادامه داد: «ما می‌توانیم هنگامی که هوای بیرون بسیار بالا است؛ درجه حرارت را تا 25 درجه برسانیم همچنان که مراقبت از این سیستم‌ها به صورت درونی و از سوی کادر واحد تبرید (خنک‌کنندگی) صورت می‌گیرد. با این توضیح که سیستم‌های تبرید موجود در آستان مقدس عباسی از بروزترین سیستم‌های در عراق و خاورمیانه است.»

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز