افزایش 340 هزار تومانی قیمت سکه/ افزایش قیمت دلار در کانال 31 هزار تومانی


افزایش 340 هزار تومانی قیمت سکه/ افزایش قیمت دلار در کانال 31 هزار تومانی

قیمت طلا، امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد و سکه نیز از میانه‌های کانال ۱۴ میلیون تومانی عبور کرده است. قیمت دلار هم در کانال ۳۱ هزار تومانی در حال افزایش است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۷۷۵ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود ۲۲ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. طلا دیروز هم روند صعودی داشت و به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان نیز رسید.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز کاری گذشته، حدود ۳۴۵ هزار تومان بیشتر است. روز گذشته نیز سکه روند افزایشی داشت و به کانال ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۲۳۴ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، دیروز هم روند افزایشی داشت و به حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز رسید.

افزایش قیمت‌ طلا و سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۸۵,۰۰ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته. طلا روز گذشته نیز روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان نیز رسید.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز کاری گذشته حدود ۱۸۷ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز نیز افزایشی بود و تا ۱۴ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان نیز معامله شد.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و ۱۳ میلیون و ۷۱۸ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. دیروز هم روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع افزایشی بود و به ۱۳ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان هم رسید.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۲۵٫۶۷ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۸۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۰,۹۳۰ تومان آغاز شد. در ادامه به ۳۱,۱۲۰ تومان رسیده است. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۷۸۰ و ۳۱ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

آخرین اخبار برجام

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل همواره از حامیان جدی برجام بوده است؛ هر کسی نقش خودش را دارد و سازمان ملل از اعضای برجام نیست.

ایسنا به نقل از وبگاه سازمان ملل نوشت: استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اخیرا با مقامات ایران یا دیگر طرفین مذاکرات وین برای ازسرگیری دیپلماسی جهت حفظ توافق هسته‌ای رایزنی کرده است یا نه، گفت: نه، هر کسی نقش خودش را دارد. سازمان ملل از اعضای برجام نیست.

او در ادامه گفت: فکر می‌کنم آنچه برای او مهم است، این است که تمامی طرفین برجام تا حدی انعطاف نشان دهند که برای مصالحه بر سر آخرین مسائل باقی‌مانده و بازگشت به اجرای کامل برنامه [برجام] و قطعنامه ۲۲۳۱ ، بدون تاخیر بیشتر لازم خواهد بود.

سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت: دبیرکل همواره از حامیان جدی برجام بوده است و تا همین امروز هم این طور بوده است.

وزیر خارجه آمریکا: احیای برجام در آینده‌ای نزدیک بعید است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران با آخرین پاسخ خود به پیشنهاد توافق هسته‌ای «یک گام به عقب» برداشته و با این حساب توافق در کوتاه مدت بعید است (شفقنا).

البته، وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب (۲۱ شهریور) با انتشار بیانیه‌ای اظهارات یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در مورد کنار کشیدن واشنگتن از مذاکرات احیای برجام را رد و تاکید کرد که تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به یک توافق با ایران ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است: ما به دنبال از سرگیری دوجانبه اجرای کامل برجام بوده و هستیم. به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، جو بایدن برجام را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای می‌داند.

ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه یک مقام ارشد اسرائیلی در جریان سفر یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم به آلمان به خبرنگاران گفته بود: آمریکایی‌ها و بسیاری از اروپایی‌ها گفته‌اند که برجامی وجود نخواهد داشت (ایرنا).

گروسی: فعالیت آژانس در ایران تحت تاثیر قرار گرفته است

از سوی دیگر، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه آغازین خود در نشست شورای حکام آژانس، مدعی شد که فعالیت راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام[توافق هسته‌ای]، به طور جدی تحت تاثیر قرار گرفته است.

به نقل از ایسنا، در بخشی از متن بیانیه آغازین رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وبگاه آژانس منتشر شده، آمده است: از ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام[توافق هسته‌ای] به طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای اجرایی کردن برخی فعالیت‌های هسته‌ای قرار گرفته است، از جمله تعهدات آن ذیل پروتکل الحاقی.

تسنیم نوشت، رافائل گروسی مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی امروز در نشست شورای حکام مدعی شد در تحقیقات کنونی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

وی افزود ایران باید در این تحقیقات با ما همکاری کند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین اخبار در مورد دلار و ارز را در صفحه اخبار ارز و طلای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق