عملکرد تسهیلات بانکی کاملا نامشخص و غیرشفاف است


عملکرد تسهیلات بانکی کاملا نامشخص و غیرشفاف است

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد تسهیلات بانکی کاملا نامشخص و غیرشفاف است، گفت: مبلغ و محل اعطای تسهیلات بانکی باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از نکاتی که در خصوص اعطای تسهیلات به متقاضیان باید مدنظر قرار گیرد، این است که این تسهیلات باید شفاف‌سازی شود، گفت: بدون شک نگاه ما به بانک‌ها به عنوان بازوی اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه ما نیز به اصول عملکردی بانک‌ها معتقدیم و انتظار داریم در اعطای تسهیلات به متقاضیان این اصول رعایت شود، تصریح کرد: بانک‌ها بر اساس همین اصول و مبانی قانونی که دارند، اقدام به اعطای تسهیلات و مهم‌تر از آن تعیین سود و زیان می‌کنند.

افشارچی با بیان اینکه تعدادی از بانک ها به دلیل مختلف با سیستم استعلام صورتحساب الکترونیکی مرتبط نیستند، گفت: استان باید تا حل این موارد از این مساله عبور کند چراکه مشخص نیست بانکها چه زمانی به این سیستم متصل خواهند شد و تا آن زمان باید شفافیت درون استانی ایجاد کنیم.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه همواره دولت در تلاش بوده با توجه به جایگاهی که بانک‌ها در رونق اقتصادی دارند، خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی در اعطای تسهیلات به این معنی است که تسهیلات اعطا شده در چه محلی و با چه عنوانی و تا چه مبلغی اختصاص داده شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات اعطایی شفاف نباشد، شاهد بروز ناهماهنگی در این امور خواهیم بود، عملکرد تسهیلات بانکی را کاملاً نامشخص و غیرشفاف عنوان کرد، ادامه داد: با این وجود معتقدیم بانک‌ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان و اینکه این تسهیلات باید در چه محلی هزینه شود، مختار هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات بانکی به ویژه در حوزه دانش‌بنیان باید در مسیر درست قرار گیرد، عنوان کرد: بدون شک اگر تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌ها در مسیر درست هدایت شود، منتج به اثربخشی مطلوب و رسیدن به اهداف تعیین شده در عرصه‌های مختلف خواهد شد، به همین خاطر به دنبال تعیین تکلیف ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اینکه آیا در محل مناسب خود هزینه شده است، هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان