از برپایی موکب در جوار امامزاده جعفر(ع) تا برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی


از برپایی موکب در جوار امامزاده جعفر(ع) تا برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

عیوضی از برگزاری باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در روز اربعین خبر داد و گفت: این مراسم معنوی از مسیر فلکه فرودگاه شهرستان گچساران آغاز و تا حرم مطهر امامزاده جعفر(ع)ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «بابک عیوضی» امروز با اشاره به اینکه موکب چهارده معصوم علیه السلام مستقر در جوار حرم امامزاده جعفر علیه السلام به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی می کند، گفت: این موکب با همکاری کانون فرهنگی و هنری روح الامین به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری روح الامین مسجد امام موسی کاظم علیه السلام افزود: با توجه به حضور زائرین اربعین حسینی از مسیر گچساران به سمت شلمچه، برپایی این موکب اقدام ارزشمندی بوده که می تواند همدلی و مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام و وحدت و انسجام اعضای کانون و مسجد را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه امامزاده جعفر علیه السلام در روستایی به همین نام و در مسیر شیراز به گچساران و مرز شلمچه قرار دارد، یادآور شد: موکب هایی که در این مسیرها قرار گرفته اند روزانه پذیرای زائرین بسیاری از ایران و سایر کشورهای همجوار هستند.

عیوضی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز همایش پیاده روی اربعین حسینی تاکنون روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام مورد پذیرایی قرار می گیرند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری روح الامین بحث اسکان زائرین توسط این کانون اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر بحث اسکان، این موکب در زمینه پذیرایی، برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدمات بهداشتی به زوار، پیش بینی سرویس های بهداشتی و پارکینگ خودرو نیز فعالیت دارد.

وی به برگزاری مراسم پیاده‌روی «جاماندگان اربعین حسینی» در روز اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی در روز اربعین از مسیر فلکه فرودگاه گچساران آغاز و تا حرم مطهر امامزاده جعفر علیه السلام با برپایی موکب های بین راهی و همچنین توزیع غذای نذری بین عزاداران در دستور کار این کانون قرار دارد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری